6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 43813
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1666

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تقسيمات اقليمي در ايران

دانلود تحقیق درمورد تقسيمات اقليمي در ايران

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تقسيمات اقليمي در ايران

با دانلود تحقیق در مورد تقسيمات اقليمي در ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تقسيمات اقليمي در ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تقسيمات اقليمي در ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تقسيمات اقليمي در ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

اصولاً در بسياري از مناطق جهان، اقليم به وسيله ي عرض جغرافيايي و ارتفاع از سطح دريا مشخص مي شود. ايران با قرار رگرفتن بين 25 و 40 درجه عرض جغرافيايي شمالي، در منطقه ي گرم قرار دارد و از نظر ارتفاع نيز، فلات مرتفعي است كه مجموع سطوحي از آن كه ارتفاعشان از سطح دريا كمتر زا 475 متر است. درصد بسيار كمي از سطح كگل شكشور ار تشكي لمي دهندم

با وجوئد اينكه ايران داراي دو حوزه ي بزرگ آب (درياي خزر و خليج فارس) است به دليل وجود رشته كوه هاي البرز و زاگرس و نحوه ي قرارگيري آن ها، اثرات اين دو حوزه محدود به نواحي بسيار نزديك به آنهاست و اين حوزه ها، به ندرت اثري در تعديل درجه حرارت هواي قسمت هاي داخلي دارند.

دانشمندان ايراني، تقسيمات اقليمي ايران را بر اساس روش كوپن انجام داده اند. البته به ديلي موقعيت ايستثنايي كشور و كمبود اطلاعات لازم درباره ي شرايط آب و هوايي ايران استخراج اين تقسيمات براي ايران در بعضي موارد با واقعيت متفاوت است. ولي همان طور كه مهندس عدل در بررسي مطالعات كوپن مي نويسد : «منظور از تعيين تقسيمات اقليمي، كشور ، همان اصول كوپن است كه ناگزير بايد از آن پيروي كرد. البته بايد تغيراتي در آن صورت گيرد تا نتيجه ي مورد نظر حاصل شود و مناطقي با آب و هواي مشابه، تحت فرمول معيني قرار گيرند و معرفي شوند.

بنابراين، تقسيمات چهارگانه اي اقليم ايران را كه توسط دكتر حسن گنجي پيشنهاد شده' مي.توان مورد استفده قرار داد. وي تقسيم بندي كوپن را با كمي تغيير و با توچه به عوارض جغرافيايي كشور به شحر زير پذيرفته است:

1)      اقليم معتدل و مرطوب (سواحل جنوبي درياي خزر)

2)      اقليم سرد (كوهستان هاي غربي)

3)      اقليم گرم و خشك (فلات مركزي)

4)      اقليم گرم و مرطوب (سواحل جنوبي)

شكل 4-3 حدود تقسيمات چهارگانه ي فوق در ايران را نشان مي دهد. البته ذكر اين نكته لازم است كه براي دستيابي به اين تقسيم بندي، از موارد استثنايي كه به دليل وضعيت خاص جفرافيايي ايران در هر يك از اين مناطق وجود دارد، صرف نظر شده كه اين موارد را مي توان در مطالعات كامل تري مشخص كرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر