7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 43539
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2253

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مرز و محدودیت طلاق

دانلود تحقیق درمورد مرز و محدودیت طلاق

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد مرز و محدودیت طلاق

با دانلود تحقیق در مورد مرز و محدودیت طلاق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مرز و محدودیت طلاق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مرز و محدودیت طلاق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مرز و محدودیت طلاق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:28 صفحه

قسمتی از فایل:

مرز و محدوديت طلاق

دنباله ي اين آيات در مورد طلاق آيه 228 بقره چنين مي خوانيم زنان مطلقه بايد به مدت سه مرتبه ديدن و پاک شدن عده نگهدارند و اگر ايمان به خدا و روز جزا دارند براي آن ها جايز و حلال نيست که آنچه را خدا در رحم آن ها آفريده کتمان کنند و همسران آن ها براي رجوع به آن ها و از سرگرفتن پيمان زناشويي در اين مدت از ديگران سزاوارترين در صورتي که به راستي خواهان اصلاح باشند و براي زنان همانند وظايفي که بر دوش آن ها است حقوق شايسته اي قرار داده است و مردان بر آن ها برتري دارند و خداوند توانا و حکيم است.

 فلسفه محلل بعد از سه طلاق: در آيه ي بعد يعني 230 ادامه مي دهد اگر سه طلاق داد ديگر بر او حلال نيست مگر اين که زن او همسر ديگري انتخاب کند و با او آميزش جنسي نمايد در اين صورت اگر همسر دوم او را طلاق گفت گناهي ندارد که بازگشت کنند و زن با همسر اول مجدداً ازدواج نمايد، در صورتي که اميد داشته باشد که حدود الهي را محترم مي شمردند و اين ها حدود الهي است که براي افرادي که آگاهند بيان مي نمايد.

زني خدمت پيامبر اکرم (ص) آمده و عرضه داشت من همسر پسر عمه ام بودم او مرا سه مرتبه طلاق داد من پس از او با مردي به نام عبدالرحمن ازدواج کردم اتفاقاً او هم مرا طلاق داد بدون آن که در اين مدت عمل آميزشي بين من و او انجام گيرد آيا مي توانم به شوهر اولم باز گردم؟ حضرت پاسخ منفي داده و فرمود ازدواج با شوهر اولت در صورتي صحيح است که با همسر جديدت آميزش کرده باشي و سپس آيه فوق نازل شد. که اولاً بايد عقد دائمي باشد با شوهر دوم ثانياً بايد نزديکي انجام شود. کسي که مي خواهد دست به طلاق سوم بزند با توجه به اينکه يقين دارد و با اين طلاق همسرش براي هميشه از آن ديگري خواهد بود اين عمل وجدان او را جريحه دار ساخته تا مجبور نشود معمولاً دست به چنين کاري نخواهد زد. در حقيقت موضوع محلل و يا صحيح تر ازدواج مجدد با همسر ديگر مانعي است که بر سر راه مردان بوالهوس و فريبکار گذارده شده است تا زن را بازيچه هوسهاي سرکش خود نسازد و به طور نامحدود و از قانون طلاق و رجوع استفاده نکنند و بايد توجه داشت محل به عنوان يک مسئله مطرح نيست بلکه سخن از ازدواج مجدد است ازدواج واقعي و جدي ليکن اگر فجر به طلاق شود تمايل بين زن و شوهر اول باشد مي توانند باز زندگي را از سر گيرند.

هنگامي که زنان را طلاق دادي و به آخرين روزهاي عده رسيدند يا به طرز پسنديده اي رها سازيد و هيچ گاه به خاطر زيان رساندن و تحدي کردن با آن ها آشتي نکنيد و هر کس که چنين کند به خويشتن ستم کرده، آيه اي در مورد ناديده گرفتن حقوق و احترام زن هشدار داده آيه مي گويد تامدت عده بپايان نرسيده گرچه روز آخر آن باشد مرد فرصت دارد يا با همسرش آشتي کند و صميمانه زندگي نمايد «فَامسِکُو هُّنَ بِه مَعرُوفٍ» و يا اگر زمينه را مساعد نمي بينيد او را رها سازد «سَرِّ حُو هُنِّ بِمَعروفٍ» ولي بايد توجه داشت که هر يک از رجوع يا جدايي بايد با احسان و نيکوکاري توام بوده و از انتقام جويي خالي باشد (بقره 231) «وَلا تُمسِکوهُنَّ مِيذراً لِتَغتدوُا و مَن يفعَلُ ذالک ظَلَمَ نَفسِه» نبايد براي زيان رساندن زنان را نگاه داريد که بخودتان ظلم مي کنيد زيرا رجوعي که بر اساس حق کشي باشد ديگر هيچگونه آرامشي در آن نيست و چون از نظر قرآن زن و مرد در توام خلقت جزء يک پيکرند بنابراين پايمال کردن حقوق زن تعدي به استقبال کيفر الهي رفته و بخويشتن ظلم کرده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر