7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 43523
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1669
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد محمد تقي بهار

دانلود تحقیق درمورد محمد تقي بهار

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد محمد تقي بهار

با دانلود تحقیق در مورد محمد تقي بهار در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق محمد تقي بهار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق محمد تقي بهار ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد محمد تقي بهار

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

تولد بهار

درست ۱۲۰ سال پيش  در چنين روزي در منزل ميرزا محمد كاظم صبوري ،ملك الشعراي آستان قدس رضوي در مشهد پسري به دنيا آمد كه پدر نام اورا محمد تقي گذاشت. محمد تقي كه بعدها راه پدر راپيشه كرد وبه شاعري پرداخت همان كسي است كه در تاريخ از اوبه نام ملك‌الشعراي بهار نام برده شده است.

  بهار دروس نخستين را در نزد پدر دانشمندش كه علاوه بر ملك الشعرايي آستان قدس رضوي داراي ثروت بالايي به ارث رسيده از پدرش حاج محمد باقر كاشاني ، رييس صنف حريربافان مشهد بود فراگرفت.وپس از مرگ پدر درحالي كه تنها   ۱۸سال داشت ، تحصيلات ادبي  خود را نزد مرحوم اديب نيشابوري كه از ادبا و شعراي مشهور بود و نيز ساير فضلاي معاصر، دنبال كرد. وي مقدمات عربي و اصول كامل ادبيات فارسي را در مدرسه نواب در خدمت استادان آن فن تكميل كرد. بهار به رسم معمول آن زمان بعد از درگذشت پدر ، به ملك الشعراي آستان قدس رضوي رسيد اما اين امر  او را كه در عفوان جواني بود وسري پرشور داشت راضي نكرد وبر همين اساس به انتشار روزنامه بهار در مشهد اقدام  كرد.

بهار از سنين كودكي و در زمان حيات پدر قريحه ادبي خود را هر از گاهي نشان مي‌داد و ذوق فطري و خدادادي خود را ضمن گفتار و كردار كودكانه آشكار مي كرداينن در حالي بود كه  پدر نمي‌خواست فرزندش حرفه شاعري پيشه كند و بر همين اساس  در تشويق او به شعرو شاعري كوتاهي ‌كرده و او را به كسب و تجارت تشويق مي‌كرد.

اما چون بهار ذاتا شاعر بود و شاعر هيچگاه نمي‌تواند به عالم ماديات و كسب مال و منال قدم بگذارد ، به رغم آمال پدر و به ذائقه ذوق فطري و طبع سرشار ادبي دنبال سخنوري و شاعري و نويسندگي را گرفت و تا بدان پايه رسيد كه در فن خود شهرت فراوان يافت. بهار پس از فوت پدر در گفتن شعر، چنان مهارت به خرج داد كه جز معدودي از استادان، ساير فضلاي خراسان آن را باور نكرده و مي‌گفتند اشعار پدرش را به نام خود مي‌خواند.

در همان ايام بود كه موضوع مسافرت مظفرالدين شاه به خراسان، در مشهد شايع شد، بهار براي اينكه سمت ملك‌الشعرايي خود را پس از صبوري محرز سازد و خود را به شاه بشناساند اولين قصيده خود را براي عرضه داشتن به شاه پس از ورود به مشهد ساخت ، كه مطلع آن اين است:

رسيد موكب فيروز خسرو ايران

 

ايا خراسان، ديگر چه خواهي از يزدان

پس از مدتي بهار محيط مشهد را كوچك ديد وراهي تهران شد ،البته در اين مهاجرت كه بيشتر اجباري بود عمال روس وانگليس در خراسان كه وجود وي را مانعي براي اقدامات خود مي دانستند نيز بي تاثير نبودند. او در سال ‪ ۱۳۳۶هجري شمسي انجمن ادبي دانشكده را در تهران تاسيس كرد و با ديگر اديبان به فعاليت پرداخت. همزمان وي  با شخصيت مستقل و خاصي كه يافته بود وارد زندگي سياسي و اجتماعي شد.

بهار ازآن جمله جواناني بود كه در چنين جريان‌هاي سياسي حاد بدون ترديد و دو دلي و با ايمان راسخ به صف انقلابيون پيوست و در واقع روح پرشور شاعرانه و احساسات تند ميهن پرستانه او را ، هيچ دسته ديگري قانع نمي‌كرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر