6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42899
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1599

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اعتماد به نفس

دانلود تحقیق درمورد اعتماد به نفس

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد اعتماد به نفس

با دانلود تحقیق در مورد اعتماد به نفس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اعتماد به نفس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اعتماد به نفس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اعتماد به نفس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

اعتماد به نفس ديني (1)

 

 

يكى از اهداف تربيتى كه همواره مورد توجه مربيان بوده ، پرورش روحيه خودباورى و اعتماد به نفس است. اتكاى به نفس عبارت است از اين كه انسان به خود تكيه كند, موفقيت و ناكامى را معلول افكار و اعمال خود بپندارد و به يارى ديگران چشم ندوزد. ريشه اين كمال انسانى در وجود هر فردى نهفته است. كودك در سن سه سالگى به صراحت به خود آگاهي مى رسد و به تدريج به خود توجه پيدا مى كند ،از اين رو استقلال طلبى و بى نيازى از ديگران از ژرفاى احساسات بشرى و تمايلات فطرى سرچشمه مى گيرد. دين اسلام ، نه تنها از اين تمايل درونى جلوگيرى نكرده بلكه در جهت رشد و تعالى آن برنامه ريزى كرده است.

 

 

 

تفاوت اعتماد به نفس با خودپسندى

اعتماد به نفس كه يك فضيلت اخلاقى است ، نبايد با خودپسندى اشتباه شود ،در اعتماد به نفس ، تكيه بر   واقعيت ها و تصوير منطقى از خويشتن است ، در حالى كه در خودپسندى، تصويرى افراطى و اغراق آ ميز به چشم      مى خورد و هرگز تصوير ذهنى با واقعيت تطبيق ندارد. بر اين اساس ، اسلام آن را معلول نارسايى عقل مي داند و به شدت محكوم كرده است.

 

 

اعتماد به نفس و توكل :

چه بسا تصور شود كه اعتماد به نفس با اعتماد به حق و توكل منافات دارد ، در حالى كه در معناى اعتماد به نفس ، نفى اتكاى به خدا لحاظ نشده است; انسان مؤمن با اين كه از سرمايه اعتماد به نفس برخوردار است اما هرگز خود را بى نياز از خالق نمى داند, توكل  ، نقطه مقابل تكيه كردن بر غير است.  از پيامبر(ص) نقل شده كه فرمود: از جبرئيل پرسيد: توكل چيست؟ گفت: علم به اين كه مخلوق نفع و ضررى نمى رساند و بنده اى كه مأيوس از كمك ديگران باشد ، براى غير خدا كارى انجام نمى دهد ،  به غير از خدا اميد نمى بندد و از غير خدا نمى ترسد و به غير خدا طمع نمى ورزد . بنابراين تفسير ، ضريب قدرت روحى و مقاومت او در برابر مشكلات بالا مى رود.

 

 

آثار و فوايد اعتماد به نفس :

اعتماد به نفس آثار فردى و اجتماعى زيادى دارد كه مهم ترين آن ها عبارت اند از:

 

1ـ موفقيت: يكى از عوامل مهم پيش رفت علمى و كاميابى در انسان ، اعتقاد به توانايى هاى فردى است. مطالعات روان شناسان بارها نشان داده است كه نگرش مثبت علت اصلى توفيق اشخاص در كارها. اعتماد به نفس ، ترديد و بى ثباتى را زايل مى كند. تحقيقات انجام شده در مدارس مختلف به ويژه مدارس استثنايى نشان مى دهد كه هر قدر فرد احساس و نگرش مثبتى نسبت به خود داشته باشد ، موفقيت بيشترى در امور تحصيلى از خود نشان مى دهد .

 

 

 

2ـ پايدارى در راه هدف: در سايه اعتماد به نفس و خودباورى، قدرت مواجهه با مشكلات افزايش مى يابد.از نظر روايات افرادى كه به اراده خويش متكى اند ، اگر به مصيبتى دچار شود ، صبر مى كند وشكست     نمى خورد .

 

3ـ سلامت روان: يكى ديگر از آثار اعتماد به نفس حفظ سلامت روان است. مازلو مى گويد: ما براى سلامت روانى خود نياز به احساس اعتماد به نفس مثبت و قوى داريم.اين امر وقتى روشن مى شود كه بدانيم ضعف اعتماد به نفس ، عوارضى چون نگرانى ، بى ثباتى ، اضطراب ، بدبينى ، پر خاشگرى ، افسردگى ، خودكم بينى ، وسواس و غيره دارد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر