7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42650
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1669

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد رابطه‌ي بين ناهنجاري‌هاي جسمي و آسيب‌هاي حركتي در دانش‌آموزان پسر

دانلود تحقیق درمورد رابطه‌ي بين ناهنجاري‌هاي جسمي و آسيب‌هاي حركتي در دانش‌آموزان پسر

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد رابطه‌ي بين ناهنجاري‌هاي جسمي و آسيب‌هاي حركتي در دانش‌آموزان پسر

با دانلود تحقیق در مورد رابطه‌ي بين ناهنجاري‌هاي جسمي و آسيب‌هاي حركتي در دانش‌آموزان پسر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رابطه‌ي بين ناهنجاري‌هاي جسمي و آسيب‌هاي حركتي در دانش‌آموزان پسر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رابطه‌ي بين ناهنجاري‌هاي جسمي و آسيب‌هاي حركتي در دانش‌آموزان پسر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رابطه‌ي بين ناهنجاري‌هاي جسمي و آسيب‌هاي حركتي در دانش‌آموزان پسر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده:

هدف از اين پژوهش، بررسي رابطه بين ناهنجاري‌هاي جسمي (پشت كج، پشت گود و پشت گرد، كف پاي صاف، پاي ضربدري، پاي پرانتزي) و آسيب‌هاي حركتي (شكستگي، در رفتگي، پيچ خوردگي، كشيدگي، زخم و جراحت و كمر درد) در دانش‌آموزان پسر مدارس راهنمايي و متوسطه مي‌باشد. اين تحقيق كه از نوع علي و پس از وقوع است، به صورت ميداني به تجزيه و تحليل نتايج مي‌پردازد. جامعه آماري تحقيق شامل: كليه دانش‌آموزان مقطع متوسطه و راهنمايي شهرستان نيشابور در سال تحصيلي 82 ـ 81 مي‌باشد. نمونه تحقيق كه با روش تصادفي خوشه‌اي انتخاب شده است، شامل: 400 نفر از دانش‌آموزان پسر (200 نفر راهنمايي و 200 نفر متوسطه) شهرستان نيشابور در سال 82ـ81 مي‌باشد.

اطلاعات مورد نياز توسط مصاحبه آسيب‌هاي حركتي، شامل 7 سئوال و معاينه ناهنجاري جسمي توسط تست نيويورك جمع‌آوري گرديده است. پس از استخراج نتايج براساس نتايج آزمون مجذور خي رابطه معني‌داري بين پاي پرانتزي و شكستگي استخوان، پشت گود و مجموع آسيب‌هاي حركتي، مجموع ناهنجاري‌هاي جسمي و شكستگي استخوان، پشت گرد و پيچ‌خوردگي مفصل، پاي ضربدري و پيچ خوردگي مفصل مشاهده گرديد.

5/80 درصد از دانش‌آموزان داراي ناهنجاري جسمي بودند كه بيشترين ناهنجاري در اندام فوقاني مربوط به عارضه پشت گود با 3/33 درصد و در اندام تحتاني عارضه كف پاي صاف با 30 درصد بوده است.

8/74 درصد از دانش‌آموزان تاكنون در فعاليت‌هاي حركتي دچار آسيب‌ديدگي شده بودند كه شايع‌ترين آسيب جراحت و زخم موضعي با 5/36 درصد و نادرترين آن كشيدگي و پارگي عضله با 8/5 درصد بوده است.

 

 

× واژه‌هاي كليدي: آسيب‌هاي حركتي، ناهنجاري‌هاي جسمي، غيرورزشكار.

 

 


مقدمه

امروزه با گسترش شهرنشيني و صنعتي شدن جوامع و استفاده از ماشين به عنوان نيروي عضلاني، منجر به كاهش حركات طبيعي انسان شده است. در اثر فقر حركتي و كاهش فعاليت‌هاي جسماني از ميزان دامنه حركتي مفاصل بخش‌هاي مختلف بدن كاسته شده است و به مرور فرد با كاهش انعطاف‌پذيري و ضعف عضلاني، كاهش قدرت و استقامت عضلاني مواجه شده است. از نتايج ديگر عدم تحرك، وجود عارضه‌هاي وضعيتي و عملكردي مي‌باشد كه شايع‌ترين آنها پشت كج، پشت گرد، پشت گود، پاي پرانتزي، پاي ضربدري و كف پاي صاف مي‌باشد.

با توجه به افزايش روزافزون ناهنجاري‌هاي جسمي و اهميت آن تاكنون تحقيقات زيادي در اين رابطه انجام گرفته است. اما موضوع جديدي نظر محقق را به خود جلب كرده است و آن رابطه بين ناهنجاري‌هاي جسمي و آسيب‌هاي حركتي مي‌باشد. آسيب‌هاي حركتي شامل كليه صدماتي است كه در فعاليت‌هاي روزمره دانش‌آموزان ساعات ورزش، زنگ‌هاي تفريح، در مسير رفت و آمد دانش‌آموزان و به طور كلي، آسيب‌هايي كه در فعاليت‌هاي بدني و در حين حركت اتفاق مي‌افتد، مي‌باشد. با توجه به جديد بودن موضوع، اطلاعات كمي در ارتباط با آسيب‌هاي حركتي و رابطه آن با ناهنجاري‌هاي جسمي وجود دارد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر