6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42560
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1506

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تعدد زوجات

دانلود تحقیق درمورد تعدد زوجات

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد تعدد زوجات

با دانلود تحقیق در مورد تعدد زوجات در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تعدد زوجات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تعدد زوجات ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تعدد زوجات

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

در اين قسمت به خلاصه پژوهشي پرداخته مي شود که "چند همسري از نظر اسلام" را مورد بررسي قرار داده است.

اين پايان نامه در سه بخش تنظيم شده است: در فصل اول مقام زن در اسلام، ازدواج و تشکيل خانواده مورد بحث قرار گرفته ؛ در فصل دوم چند شوهري از نظر اسلام مورد بررسي قرار گرفته و در فصل سوم به موضوع تعدد زوجات يا چند زني در اسلام پرداخته شده است. در اينجا به ذکر خلاصه اي از فصل سوم اکتفا مي کنيم.

 چند زني و سابقه آن

چند زني يا تعدد زوجات در مقابل تک زني قرار مي گيرد. چند زني داراي سابقه طولاني در ميان ملت هاي قديم است. علامه طباطبايي در" کتاب تعدد زوجات و مقام زن در اسلام " مي نويسد:

" در بيشتر ملتهاي قديم چون مصر ، هند ، چين ، فارس قديم و حتي در ميان روميان اين پديده ديده مي شود."

در چين جامعه به کسي که مي توانست از چند زن نگهداري کند به چشم اعتبار مي نگريست. در ايران در زمان ساسانيان اصل تعدد زوجات اساس تشکيل خانواده ها به شمار مي رفت و در عمل تعداد زناني که مرد مي توانست داشته باشد نسبت به استطاعت او بود .

چند زني در بين مذاهب و اديان:

ويل دورانت در کتاب "تاريخ تمدن "آورده است که، در آئين زرتشت تعدد زوجات و انتخاب و اختيار کردن همخوابگان و کنيزکان آزاد بوده و اين به خاطر تشويق براي افزايش جمعيت بوده است.

دکتر سيد رضا پاک نژاد در کتاب" ازدواج ، مکتب انسان سازي" مي نويسد در تورات ( کتاب مقدس يهوديان ) براي چندزني تعابيري انديشيده شده که اين معني مجاز بودن آن است.

انجيل ( کتاب مقدس مسيحيان ) نيز در اين زمينه اظهار نظر و مخالفتي نکرده ،منتهي کليسا تعدد زوجات را ممنوع کرده است.  

آثار چندزني از نظر اسلام:

- ملحق شدن عده کثيري از زنان به دايره ازدواج وزناشويي

ازدواج يک حق ذاتي و فطري هر آدمي است، همچنين در اکثر نقاط جهان جمعيت زنان بيشتر از مردان است. و از آنجا که اسلام ارضاء جنسي از طريق همجنس بازي يا اموري از اين قبيل را منع کرده و راه صحيح ارضاء غرايز را ازدواج دانسته، چند همسري و تعدد زوجات را با شرايط ويژه جايز مي داند.

 

- منافع اقتصادي چندزني:

چندزني عامل بسيار مهمي در جلوگيري از اسراف و به هدر رفتن سرمايه هاست. اگر درصد زنان اضافي به علت اينکه حقوق آنان مراعات نشده با عشوه و طنازي ميل مردان را به خود جلب کنند، بر اثر روابط نامشروع چون حقوقي براي آنان محفوظ نيست ممکن است دست به خالي نمودن جيب مردان بزنند و بعد اين پولها را صرف عيش و نوش خود کنند به اين ترتيب سرمايه هاي جامعه به هدر مي رود...  قانون چند زني از اين امر جلوگيري مي کند.

 

- اصلاح جامعه از طريق تعدد زوجات: همانطور که بيان شد "حق تأهل" طبيعي ترين حق بشر است. اگر زنان اضافي جامعه احساس کنند که اين حق آنان ناديده گرفته شده ، بسيار احتمال دارد از مقررات عدول کنند و از هر طريق ممکن ،حتي از روي حسادت ،حريم امن

6,000 تومان