6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41749
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2553

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد دلیل ضعف و راهکار

دانلود تحقیق درمورد دلیل ضعف و راهکار

0 2.6k
دانلود تحقیق درمورد دلیل ضعف و راهکار

با دانلود تحقیق در مورد دلیل ضعف و راهکار در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دلیل ضعف و راهکار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دلیل ضعف و راهکار ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دلیل ضعف و راهکار

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

1) اولین و ریشه ای ترین عاملی که موجبات ضعف در درس انشا را فراهم می کند عدم توجه به میزان دقت در جمله نویسی و جمله سازی پایه ی دوم ابتدایی است.متاسفانه شاهد این هستیم که با کم توجهی برخی آموزگاران محترم به ترکیب بندی درست،استفاده از لغات مناسب و زیبا نویسی در درس جمله سازی یا جمله نویسی پایه ی دوم فراگیران در مقاطع بالاتر جملاتی خارج از استاندارد زبان فارسی و کلماتی کاملا ابتدایی در متون و جملات خود مورد استفاده قرار می دهند.

2) مشکل دیگری که معمولا اکثر مسائل از آن ناشی می شود کم سوادی،بی سوادی و ناآگاهی کامل برخی از والدین است.والدین گرامی معومولا انشا را بعنوان درسی نمره آور تلقی می نمایند و بعضا انشای فراگیران را خوشان می نویسند که این کار صدمات جبران ناپذیری را به فراگیران وارد می آورد.سوالی که مطرح است:والدین گرامی تا کجا می توانید به جای فرزند خود بنویسید؟

3) نهادینه نشدن فرهنگ مطالعه ی کتب آزاد در میان فراگیران.هر چند با اجرای طرح یار مهربان قدم مهم و بزرگی برای این مهم برداشته شده است ولی هنوز تا رسیدن به نقطه ی مطلوب راه بسیار طولانی را پیش رو داریم.

4) متاسفانه شاهد هستیم که معلمان در مناطق دوزبانه برای راحتی کار فراگیران و از روی دلسوزی به زبان محلی با فراگیران صحبت می کنند که همین امر در عدم پیشرفت زبان ملی(فارسی) تاثیر چشم گیری دارد و فراگیران نمی توانند با ساختار و کلمات جدید زبان فارسی آشنا شوند.از معلمان عزیز خواهشمندیم که برای پیشرفت زبان فراگیران حتما در کلاس از زبان فارسی استفاده نمایند و فراگیران را تشویق کنند تا با معلمان همسو شوند.

5) یکی از دلایل ضعف و دلسردی فراگیران از درس انشا عدم پیگیری معلمان در  پاره ای از اوقات به دلایلی از قبیل کمبود وقت و گاهی سهل انگاری معلمان است.سوال:فراگیران تا کی می توانند با اشتیاق بنویسند و ما معلمان بی توجه باشیم؟

 

6) تکراری بودن موضوعات انشا:سوال:تا به کی می توان از فراگیران پرسید علم بهتر است یا ثروت؟بهار را توصیف کنید؟تابستان را چگونه گذراندید؟ ... و تا به کی فراگیران همان نشایی را به کلاس بیاورند که برادر و خواهر بزرگترش چند سال پیش نوشته اند،یا همان اشایی که بعضا پدر و مادر ها دردوران تحصیل خود نوشته اند و 20 گرفته اند!!!!

7) نبود معیار مناسب و تعریف شده برای ارزشیابی درس انشا: متاسفانه در اکثر اوقات ما برای سوال فراگیران در مورد اینکه چرا مریم 18 و من 17 گرفته ام جواب قاطع و قانع کننده ای نداریم!! و همین امر سردی و زدگی فراگیران از درس انشا را موجب می شود.

8) عدم فعالیت و برنامه ریزی معلم در کلاس انشا:متاسفانه برخی از معلمان ما چهارچوب کاری برای تقویت قوه ی تخیل،افزایش ذخیره لغانی،برطرف کردن اشکالات انشایی و ... را ندارند و در کلاس انشا تنها یک موضوع را در تابلو مشخص می کنند و فراگیران مکلّف می شوند تا در مورد آن مطلبی را نوشته و در کلاس ارایه دهند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر