4,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41662
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1639

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پولشويي چيست!؟

دانلود تحقیق درمورد پولشويي چيست!؟

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد پولشويي چيست!؟

با دانلود تحقیق در مورد پولشويي چيست!؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پولشويي چيست!؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پولشويي چيست!؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پولشويي چيست!؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:پولشويي عبارتست از هرگونه عمل يا شروع به عملي به منظور پنهان ساختن يا تغيير ماهيت غيرقانوني درآمدهاي حاصل شده به نحوي که به نظر مي رسد منشا تحصيل آنها قانوني بوده اند.
پولشويي تنها نقل و انتقال و مبادله يا خريد و فروش نيست بلکه وسيع تر از اين مفاهيم است . مقصود اصلي اين است که درآمد نامشروع را مشروع جلوه دهند و در سيستم اقتصادي جامعه وارد نمايند و بايد هر چيزي که به پولشويي کمک مي کند اعم از فعل يا ترک فعل ممنوع شود.
پولشويي عمل بعد از کسب درآمد از منابع نامشروع است وجرم مضاعفي است بعد از فعاليت نامشروع و در ابتدا جرمي براي تحصيل درآمد از منابع نامشروع حاصل از قاچاق موادمخدر و... مي باشد. چون پولشويي هم به تکميل عمل نامشروع (جرم تقدم ) کمک مي کند و هم در حقيقت بخشي از همان عمل نامشروع است و علاوه بر آن زيانهاي متعددي براي جامعه و اقتصاد ملي دارد.
منظور از پولشويي اين است که اجازه داده نشود مبالغ هنگفت نامشروع را بوسيله ظرفيتها و امکانات و سيستم هاي مدرن موجود وارد بازار و روند فعل و انفعالات اقتصادي کنند و با اين عمل هم کار نامشروع خود را توسعه دهند و هم از امتياز اين امکانات سواستفاده نمايند. و سرانجام از پرداخت عوارض وماليات و... نيز فرار کنند. پولشويي ناشي از قاچاق موادمخدر کالا تروريسم وجرايم سازمان يافته بين المللي است .
انواع پولشويي
چهارگونه پولشويي قابل شناسايي است :
1
ـ پولشويي دروني : شامل پولهاي کثيف که از فعاليت مجرمانه و در داخل خاک يک کشور مي شود که در همان کشور شسته مي شود .
2
ـ پولشويي مهار شونده : شامل پولهاي کثيف بدست آمده از فعاليت مجرمانه که در داخل خاک يک کشور کسب و در خارج از آن کشور تطهير مي شود.
3
ـ پولشويي بيروني : شامل پولهاي کثيف بدست آمده از فعاليت مجرمانه انجام شده در ساير کشورها که درخارج نيز شسته مي شود .
4
ـ پولشويي وارد شونده : که شامل پولهايي که از فعاليت مجرمانه در ساير نقاط بدست آمده و در داخل خاک يک کشور مورد نظر شسته مي شود.
آثار پولشويي
1
ـ آلوده شدن و بي ثباتي بازارهاي مالي .
2
ـ بي اعتمادي مردم نسبت به نظام مالي .
3
ـ تغييرات جبري و ناخواسته در تقاضاي پول .
4
ـ تغيير شديد در نرخ بهره و سود .
5
ـ خروج پيش بيني نشده


4,000 تومان