6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41617
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2268

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسي متغيرهاي كلان اقتصادي اثرگذار بر كسري بودجه دولت

دانلود تحقیق درمورد بررسي متغيرهاي كلان اقتصادي اثرگذار بر كسري بودجه دولت

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد بررسي متغيرهاي كلان اقتصادي اثرگذار بر كسري بودجه دولت

با دانلود تحقیق در مورد بررسي متغيرهاي كلان اقتصادي اثرگذار بر كسري بودجه دولت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي متغيرهاي كلان اقتصادي اثرگذار بر كسري بودجه دولت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي متغيرهاي كلان اقتصادي اثرگذار بر كسري بودجه دولت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي متغيرهاي كلان اقتصادي اثرگذار بر كسري بودجه دولت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

در ادوار مختلف تاريخ وظايف دولت و نقش آن در فعاليتهاي اقتصادي يكسان نبوده و حدود وظايف دولت با توجه به تحولاتي كه در زندگي اقتصادي و اجتماعي جوامع روي داده است تغيير كرد . و همچنين فلسلفه اجتماعي و سياسي كه در هر جامعه حاكم است نوع و حدود وظايف دولتها را تعيين مي كند . ايران توليد كننده نفت است و عمده نفت توسط دولت دريافت مي شود و نقش دولت در اقتصاد تا حدودي پررنگ مي باشددر نتيجه بررسي و تحقيق در مورد بودجه دولت از اهميت بسياري برخوردار است . در اين تحقيق عوامل موثربركسري بودجه دولت طي سالهاي 77- 1345 مورد بررسي قرار مي گيرد كه اين عمل مي تواند كمك موثري به برنامه ريزاني  و بودجه بندي در سطح كلان كشور نمايد .

فرضيات تحقيق عبارتنداز:1- مالياتها،درآمدهاي نفتي،تورم وجمعيت مهمترين عوامل موثر بركسري بودجه دولت هستند2- سهم متغيرهاي معرفي شده در تغييرات كسري بودجه زياد وقابل توجه است3-شوكهايي كه از طرف متغيرهاي معرفي شده بركسري بودجه وارد مي شود با دوام هستند .

ادبيات موضوع :

پس از جنگ جهاني اول و به دنبال آن بحران بزرگ اقتصادي و در سالهاي 32- 1929 كه ركود و بيكاري بر اقتصاد جهان حكمفرما گرديده بود دولتها به اين فكر افتادند از چه طريقي رونق را به اقتصاد برگردانند و زمينه هاي لازم رشد و توسعه اقتصادي را فراهم نمايد به پيشنهاد و سياستمداران و اقتصاد دانان از جمله كينز ، دولتها شروع به مداخله جدي در اقتصاد كشورشان نمودند و با دستيابي به نتايج مثبت حوزه مداخلات خود را گسترش دارند و از طرف ديگر به علت نابرابري درآمدهاي دولت در براير مخارجش بخصوص در كشورهاي در حال توسعه به كسري بودجه روي آوردند و از اين جهت كسري بودجه يكي از مفاهيم اساسي در اقتصاد است از جمله تحقيقات انجام شده در خارج از كشور مطالعات شم بت مي باشد كه در سال 1991 عوامل موثر در افزايش هزينه هاي دولتي را مورد بررسي قرار داد ونتيجه گرفت كه نه تنها متغيرهاي اقتصادي ، اجتماعي بلكه عوامل سياسي نيز در افزايش هزينه هاي دولتي موثر است و از جمله مطالعات انجام شده در ايران به مطالعات دكتر مهدي تقوي و عليرضا صنيع دانش اشاره داشت كه در مقاله اي به بررسي دلايل نوسان حجم فعاليتهاي دولت در اقتصاد ايران در فاصله زماني70-1350پرداخته اند نتيجه اصلي مقاله اين است كه نوسانات درآمدهاي نفتي ، بودجه عمومي دولت را بيشتر تحت تاثير قرار مي دهد و با آگاهي براين موضوع چون درآمد نفت متغير نيست كه كاملا" در اختيار دولت باشد و از حيطه كنترل دولت خارج است بنابراين دولت براي كاهش بار مالي خود بايد از حجم فعاليتهاي خود بكاهد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر