8,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41421
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1571

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انقلاب

دانلود تحقیق درمورد انقلاب

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد انقلاب

با دانلود تحقیق در مورد انقلاب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انقلاب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انقلاب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انقلاب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:38 صفحه

قسمتی از فایل:

موضوع :

    بررسی پدیده های اجتماعی

انقلاب از جمله پدیده های مهم اجتما عی است  که جامعه شناسان از آن تحت عنوان  تغییر  اجتماعی یاد می کنند .  به نحویی که تغییرات اساسی و زیر بنایی را که  موجب  تغییر  در کل  ساختار های  موجود در جامعه  می شود را  «  انقلاب »  می نامند.

در قرآن نیز  مفهوم انقلاب  به معنای « باز گرداندن انسان به دایره  نظام ، منحرف به راست و باطل به حق (1)» آمده است.

انقلاب از دیدگاه جامعه شناسان  غربی فقط شامل تحولاتی می شود  که با خشونت و  ناگهانی صورت می گیرد و این امر  شامل تغییرات اساسی و  بنیادین می باشد . و در مقابل اصلاح می گیرد  که خود تغییرات سطحی و آرام است . اما از دیدگاه  اسلام ، در واقع  انقلاب خود نوعی  اصلاح محسوب می شود . چرا که اسلام اصلاح را در مقابل «افساد» می داند .

 توجه به آیه  ذیل  این امر به درستی نشان داده  می شود :

«. ما لکم لاتقاتلون فی سبیل الله   و المستضعفین من الرجال   والنسا ء و  الوالدان الذین یقولون  ربنا  آخرجنا من هذه القریه  الظالم آهلها و اجعل لنا من لدنک ولیا و اجعل  لنا من لدنک نصیرا" » (نساء / 75)

چرا  در راه خدا و در راه مردان  و زنان و کودکانی  که به دست ستمگران  تضعیف شده اند پیکار نمی کنید ؟

همان افراد ستم دیده ای که می گویند  خدایا  ما را از این شهر مکه  که اهلش ستمگرند ، بیرون ببر و  برای ما از طرف خود سرپرست قرار  ده  و از برای ما  از طرف خود یار و یاوری تعیین فرما .

در حقیقت آیه فوق اشاره  به این است که خداوند .این رسالت بزرگ انسانی را بر  عهده شما گذاشته است ، شما مومنان «ولی»و «نصیری» هستید که از طرف خداوند برای  حمایت و نجات آنها تعیین شده اید .

بنا بر این نباید این فرصت بزرگ و موقعیت اعلای  را به آسانی از دست دهید .

نکته قابل توجه اینکه : از نظر  اسلام  محیطی قابل زیست است که بتوان در آن آزادانه  به عقیده صحیح خود عمل کرد ، اما  محیطی که خفقان آن را فرا گرفته است ، افراد با ایمان آرزو می کنند  که از چنین محیطی خارج شوند ، زیرا چنین محیطی مرکز فعالیت های ستمگران  است (2).

بنا براین بر اساس آموزه های  قرآنی ، به تلاش های دسته جمعی برای بر انداختن بنای ستم و استکبار به مشابه ریشه های  مفاسد اجتماعی و سیاسی توجه شده  و به نوعی  این حرکت های عدالت خواهانه و ضد فساد  در طول اراده ی  الهی مبینی  بر حاکمیت حق و عدالت و خیر در جهان ارزیابی  شده است.

به عبارت دیگر آنجا که دست خداوند از آستین مردمی حق جو  و مبارز در راه حذف موانع هدایت  برون آید و دامنه این اصلاح طلبی عمیق  و فساد زدایی به همه ی آحاد  جامعه مظلوم  و تحت ستم گسترش  یابد و همگان در مسیر یک حرکت مردمی فراگیر و در راستای حذف موانع فساد اجتماعی و سیاسی  و اقتصادی قرار می گیرند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر