6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41222
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1587
  • تعداد فروش: 5

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اعتیاد

دانلود تحقیق درمورد اعتیاد

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد اعتیاد

با دانلود تحقیق در مورد اعتیاد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اعتیاد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اعتیاد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اعتیاد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

افزايش سرسام آور مصرف مواد مخدر در جهان و قاچاق روز افزون اين مواد پيامدهاي وحشتناکي خواهد داشت که مستقيما نسل جوان و بشريت را تهديد مي‌کند. گسترش شبکه قاچاق بين‌المللي و دام اعتياد ، ميليون‌ها نفر جوان را به فساد و کام مرگ مي‌کشاند و سوداگران مرگ را به ثروت و قدرت مي‌رساند. اعتياد يک مسئله بزرگ بهداشتي و بلايي اجتماعي و داراي جنبه‌هاي متعدد اقتصادي، سياسي ، فرهنگي ، رواني ، اخلاقي و حقوقي است. از اينرو آگاهي خانواده‌ها درباره سرانجام نکبت‌بار اعتياد در پيشگيري و مهار آن کمکي موثر به ‌شمار مي‌آيد.

شروع اعتياد

اعتياد با وابستگي جسماني و رواني همراه است. بعضي از داروها نيز ممکن است با ايجاد وابستگي رواني در بيمار موجب افزايش مصرف شوند و اعتياد بدهند. فرد معتاد با دريافت مواد اعتيادآور سرخوش و راضي مي‌شود و با توقف مصرف دارو دجار خماري و اختلال شديد جسماني مي‌گردد. مواد اعتيادآور سبب پيدايش پديده تحمل نيز مي‌شوند. به ‌موجب اين پديده فرد معتاد براي دسترسي به اثر اوليه اين مواد که در ابتدا با مقدار کم حاصل مي‌شود مصرف خود را افزايش مي‌دهد. شدت و نوع وابستگي نسبت به مواد اعتيادآور برحسب نوع و اثر آن متفاوت است. برخي از اين مواد مانند ترياک و مشتقات آن وابستگي شديد ايجاد مي‌کنند و برخي ديگر با وجود تاثيري که بر روان و ذهن فرد مي‌گذارند اعتياد دهنده به ‌شمار نمي‌آيند.

انواع اعتياد

اعتيادات مجاز

اعتيادات مجاز عبارتند از: وابستگي و تداوم در مصرف موادي که به عنوان دارو شناخته شده بطور طبيعي يا صناعي بدست مي‌آيد. و شامل بسياري از مواد دارويي بويژه آرام بخشها و خواب آورها مي‌شوند که اين مواد با تجويز پزشک و يا اغلب خود سرانه مصرف مي‌شوند. اعتيادات مجاز خود به دو دسته تقسيم مي‌شوند. اعتياد به مواد مخدر طبيعي و صناعي به عنوان دارو شناخته مي‌شوند. و اعتياد به موادي که تنها از ديدگاه رواني عادت‌زا هستند و تداوم مصرف را ايجاب مي‌کنند همانند تنباکو و مشابهين آنها. اعتيادات به اين مواد از ساده ترين تا خطرناکترين عوارض را در معتاد و بطور غير مستقيم در خانواده و جامعه موجب مي‌گردد. مثل عوارض قلب و عروق ، سرطان در دستگاه تنفس.

اعتيادات غير مجاز

اعتيادات غير مجاز عبارتند از: وابستگي افراد به مصرف هميشگي مواد و بهره گيري از عواملي که بنابر قوانين کشوري يا بين‌المللي غير مجاز شناخته مي‌شوند اين امر در نتيجه ناپسند بودن مظاهر اعتياد از ديدگاه پزشکي ، بهداشتي ، رواني و اجتماعي مي‌باشد. علل مختلف اعتياد عبارتند از: ارضاء هوسها ، زياده طلبي ، گرفتن انگيزه‌هاي احساسي ، احساس يکنواختي ، بيکارگي و وقت گذراني- فقر ، عدم عدالت اجتماعي و ناهنجاريهاي مالي و اقتصادي و بسيار رفاه و عوامل دروني مثل نوسانات فيزيولوژيک و پاتوفيزيولوژيک يعني بيماريهاي جسمي و رواني بويژه در اشکال مزمن و رنجور کننده و نارسايي اصول پزشکي در مورد تامين بهداشت جامعه و عدم توان درمان کليه بيماريهاي موجود ، يکي از دلايل اصلي اعتياد مي‌باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر