9,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41221
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2490
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اعتبارات اسنادي

دانلود تحقیق درمورد اعتبارات اسنادي

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد اعتبارات اسنادي

با دانلود تحقیق در مورد اعتبارات اسنادي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اعتبارات اسنادي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اعتبارات اسنادي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اعتبارات اسنادي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:43 صفحه

قسمتی از فایل:

بخش اول ـ كليات

در قلمرو فعاليت و عمليات اعتباري بانكها ، اسناد و اوراق زيادي جريان دارد . از باب آشنايي با برخي از اينگونه اسناد و امكان بررسي تطبيقي ، در اين مقاله ، منحصراً از اعتبارات اسنادي ، بعنوان يكي از ابزارهاي مهم تجارت بين المللي سخن بميان مي آوريم .ژ

بند اول ـ مقدمه

1 اعتبارات اسنادي نوعي از ‹‹ اعتبارنامه هاي تجاري ›› و يكي از ابزارهاي مهم تجارت بين المللي است كه ابتكار تدوين آن ‹‹به اتاق بازرگاني بين المللي مي رسد . از جمله مهمترين اقدامات اين اتاق ، تهيه و تدوين مقررات و رويه هاي متحد الشكل براي ابزترهاي مختلف تجارت بين المللي است . ‹‹مقررات و رويه هاي متحدالشكل اعتبارات اسنادي › را مي توان بعنوان نمونه بارز اين اقدامات دانست .

اكنون متجاوز از نيم قرن از نخستين باري كه د‹‹ اتاق بازرگاني بين المللي ›› مقررات متحد الشكل اعتبارات اسنادي را ، در هفتمين كنگره خود ، در 1933 در وين پذيرفت ، مي گذرد .

در طي اين مدت ، بازرگاني بين المللي ، از بسياري جهات ، دچار تغيير و تحولات چشمگير و بنيادي شده است . با اين وجود ، مقررات متحد الشكل اعتبارات اسنادي بعنوان جزء مهمي از تجارت بين المللي همچنان استوار و پابرجا مانده است ، هر روزه ، هزاران اعتبار اسنادي ، در سراسر جهان ، از طريق بانكها ، گشايش مي يابد . شمار روز افزوني از مديران بانكها ، شركتهاي تجاري ، مشاورين حقوقي و دادگاهها ، نيازمند آگاهي كامل از مقررات حاكم بر اين امرند و روزانه آنها را بكار ميبرند .

2 ـ در پاسخ به اين پرسش كه چگونه ‹‹مقررات متحد الشكل اعتبارات اسنادي ›› توانسته در طي اين دوره طولاني همچنان بقوت و اعتبار خود باقي بماند ، رئيس كميسيون فنون و روشهاي بانكي اتاق بازرگاني بين المللي دو علت براي آن برشمرده است :

اول ـ اينكه واقعيتهاي تجارت بين الملل تداوم نياز به اعتبارات اسنادي و لذا نياز به مجموعه اي از ضوابط حاكم بر اين اعتبارات را كه مقبوليت بين المللي داشته باشد ، ايجاب مي كند .

 

دوم ـ اينكه ‹‹ مقررات متحدالشكل اعتبارات اسنادي ›› خوشوقتانه يك متن زنده بوده است كه بطور منظم در ‹‹كميسيون بانكي ››اتاق بازرگاني بين المللي مورد تجديد نظر گرفته و به هنگام

شده است .

 

تا قبل از 1962 ، ‹‹ مقررات متحدالشكل اعتبارات اسنادي ››چنان طرح شده بود كه عمدتاً بانكداران را در مقابل دستورات ناقص و غير دقيق خريدار مصون مي داشت . در تجديد نظر 1962 يعني نخستين تجديد نظري كه قبول عامه يافت ، ضمن تأكيد بر وظيفه خريدار در تصريح خواسته هاي او ، رسوم بانكداري بين المللي و ديگر قواعدي كه عمليات بانكداري را تسهيل مي كرد ، مدون گرديده بود .

تجديد نظر 1974 ، به تغييرات حاصله در تهيه اسناد و روشهاي كار پرداخت كه ناشي از پيشرفت تسهيلات تجاري و انقلاب در حمل و نقل دريايي ، استفاده از كانتينر و توسعه حمل ونقل مركب ، بود آينده نگري مورد قبول اتاق بازرگاني در تعملكرد هاي بانكداري منعكس بود .

آخرين تجديد نظر در مقررات مذكور ، در سال 1983 انجام شده و از اول اكتبر 1984 لازم الاجراء ، گرديده است .

اين تجديد نظر با همكاري ‹‹ كميسيون حقوق تجارت  بين الملل سازمان ملل متحد ›› و نمايندگاني از محافل تجارت ،صنعت ، بيمه ، حمل . نقل و بانكداري بعمل آمده است .

متن جديد در جلسات متعدد كميسيون بانكداري اتاق بازرگاني بين المللي تنظيم و به تصويب رسيده است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر