6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41212
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2545
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اصول آموزش و پرورش

دانلود تحقیق درمورد اصول آموزش و پرورش

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد اصول آموزش و پرورش

با دانلود تحقیق در مورد اصول آموزش و پرورش در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اصول آموزش و پرورش را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اصول آموزش و پرورش ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اصول آموزش و پرورش

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

در این کتاب مولف محترم به موضوع آموزش و پروشر بسیار دقیق، عمیق، و همه جانبه نگریسته، و سعی کرده است که علاوه بر طرح و بررسی نکات کلیدی و محوری، کم و کیف آموزش و پرورش جاری را تجزیه و تحلیل نماید. وی عمق فکری افراد را در پرداختن به این امر مهم دخیل می داند، به این معنی که معتقد است آموزش و پرورش موضوع بسیار مهمی بوده و پرداختن به آن نیازمند تتبع و پختگی زیادی است. دکتر هوشیار معتقد است که مسائل مربوط به آموزش و پرورش باید مثل هر علم دیگری، از طریق تجربه علمی یعنی مشاهده و آزمایش و تحلیل آماری، مطالعه و بررسی گردد. که البته اعتقادی است به حق. به نظر ایشان مدارس از طرفی باید انتقال دهنده علوم معارف به دانش آموزان بوده و از جهتی حکم آزمایشگاهی داشته باشد که در آن تتبعاتی جهت تکمیل روش های عملی آموزش و پرورش صورت پذیرد. بنده سعی خواهم کرد که اصول و دیدگاههای کلی ایشان را به طور خلاصه منعکس نماید.

انسان موضوع تربیت

در ابتدا موضوع اصل مورد بررسی قرار گرفته است.

اصل در جائی در تقابل با فرع قرار می گیرد و در معنایی دیگر ریشه و بن تلقی می گردد. مقصود از طرح این معنی در این کتاب، بررسی آن در آموزش و پرورش می باشد. در این بررسی و در مفهوم فلسفی، اصل به معنای منشأ و مصدر در نظر گرفته می شود.

در فلسفه اصل دو مفهوم دارد. اول به مفهوم تعیین منشأ وجود است به این معنی که در عالم هستی، وجود از چه چیزی نشأت گرفته و چگونه بوجود آمده است و مفهوم دیگر آن تعیین منشاء معرفت است، به این معنی که انسان به جهان و خالق و انسان چگونه پی می برد. آیا منشاء این پی بردن در درون ماست یا خارج از وجود ما؟ آیا مصدر آن حس است یا عقل.

و در آموزش و پرورش، اصل به مفهوم رفتار است. رفتار عبارت از عمل آگاهانه انسانی در مورد انسان دیگری است و نوع رفتار وابسته به اصل معرفت است. تربیت و به تبع آن توسعه تمدن، هر دو محتاج معرفت هستند.

در فرآیند آموزش و پرورش، رفتار مربی و متربی، بر یکدیگر تاثیر متقابل داشته و علی الخصوص رفتار مربی تعیین کننده می باشد. واینجاست که هدف و روش معنی پیدا می کند و در عین حال هر هدف و روشی، که توسط مربیان بکار گرفته می شود، اصول خاص خود را می طلبد.

بنابر مقتضیات زمانی، مکانی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، و علی الخصوص سیاسی، متفکرین برخی اوقات (البته بیشتر اوقات) تاکید بر خرد اجتماعی و روح اجتماعی داشته اند و کمتر به فرد و موقعیت فردی پرداخته اند. البته در ده های موخر برای مثال از زمان روسو به بعد توجه به فرد و حقوق فردی و توانائی های فردی و هم چنین نقش فرد در تعالی خودش و رشد جامعه اش، بیشتر شده است. پس لازمه رسیدن به هر هدفی، توجه به اصل معینی است، بنابراین معلم آگاه نباید اصل معینی را همیشگی پندارد، زیرا این امر باعث می شود که او از پرداختن به سایر اصول باز بماند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر