8,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41060
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1563

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد جمعيت شناسي

دانلود تحقیق درمورد جمعيت شناسي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد جمعيت شناسي

با دانلود تحقیق در مورد جمعيت شناسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جمعيت شناسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جمعيت شناسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جمعيت شناسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

تعاريف و كليات جمعيت شناسي

 

در طول هزاران سال گذشته ، كره زمين مسكن مردماني بوده كه از سرنوشت آنان ، از تعداد و نحوه زندگيشان اطلاع دقيق نداريم . طبق شواهد تاريخي و برآوردهاي آماري ، از ده هزار سال قبل از ميلاد تاكنون ، جمعيت جهان با سرعت در حال افزايش بوده است و از رقم احتمالي حدود ده ميليون نفر به رقم بيش از 6 ميليارد نفر كنوني رسيده و حالت انفجاري به خود گرفته . اين افزايش انفجاري باعث بروز مسايل ، مشكلات و كمبودهاي زيادي گرديده و همه دست اندركاران ، محققان و دانشمندان با شگفتي و نگراني واداشته است . آنان در اين رهگذر ، به ضرورت شناخت و مطالعه همه جانبه جمعيت پي برده و در چگونگي برخورد با اين پديده ، عقايد و نظرياتي ابراز داشته اند كه با توجه به اهميت موضوع ، در اين فصل هر چند مختصر ، به ذكر كلياتي در اين مهم ، يعني جمعيت شناسي و مطالعات جمعيتي مي پردازيم :

 

تعريف جمعيت

جمعيت به مجموعه اي از انسانها گفته مي شود كه در سرزمين معيني سكونت مداوم دارند و در طول زمان بر حسب ويژگيهايي نظير سن ، جنس ، وضع فعاليت ، وضع ازدواج و .. تركيب ويژه اي يافته اند . به بيان ديگر ، تجمعي از افراد انساني كه در يك منطقه جغرافيايي بطور مستمر ، به شكل خانوار و خانواده زندگي مي كنند ، جمعيت نام دارد .

 

انواع جمعيت

در مطالعات جمعيت شناسي ، جمعيت ها را به اشكال مختلف طبقه بندي مي نمايند ه جمعيت مقيم (قانوني) و حاصل واقعي ) ، جمعيت اصلي و فرعي ، جمعيت باز و بسته از آنجمله اند . تمام كساني را كه تابعيت كشوري را دارند و يا اهل منطقه اي هستند ، اعم از اينكه هنگام سرشماري در محل حضور داشته باشند يا نه ، جمعيت مقيم يا قانوني (Dejure) ناميده ، و تمام كساني را كه هنگام سرشماري ، در محل حضور داشته باشند و مورد شمارش قرار گيرند ، جمعيت واقعي يا حاضر (Defacto) گويند . در بررسيهاي جمعيتي ، كل جمعيت منطقه مورد مطالعه را جمعيت اصلي و جمعيت بخش هاي كوچكي از آن را جمعيت فرعي مي نامند . منظور از جمعيت بسته ، جمعيتي است كه در افزايش يا كاهش آن ،‌مهاجرت (درون كوچي و برون كوچي نقشي ندارد و تغييرات آن ، فقط از اختلاف زاد و ولد و مرگ و مير ناشي مي شود . در حاليكه جمعيت باز ، جمعيتي است كه در افزايش يا كاهش آن ، علاوه بر مواليد و مرگ و مير ، مهاجرت نيز دخالت مي نمايد .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر