7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40722
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1857

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آيا زنان در خسرانند؟

دانلود تحقیق درمورد آيا زنان در خسرانند؟

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد آيا زنان در خسرانند؟

با دانلود تحقیق در مورد آيا زنان در خسرانند؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آيا زنان در خسرانند؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آيا زنان در خسرانند؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آيا زنان در خسرانند؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

صبر

«ان ... و الصابرين و الصابرات ...»1

مردان و زنان بردبار و شكيبا

 

صبر از جمله واژه هايي است كه معناي حقيقي آن براي بسياري از افراد روشن نشده است. براي روشن شدن مفهوم صبر به معناي لغوي آن اشاره كرده و سپس رواياتي چند از معصومين (عليهم السلام) بيان مي داريم.

راغب در مفردات مي گويد: « صبر آن است كه نفس را بر آنچه عقل و شرع مي طلبد وادار كند و از آنچه عقل و شرع منع مي كند باز دارد.»

بنابراين صبر لفظ عامي است كه معناي آن به حسب اختلاف مواضعش متفاوت مي شود. اگر صبر و شكيبايي نفس براي مصيبتي باشد تنها واژه صبر به كار مي رود نه چيز ديگر، و ضد آن جزع و بي تابي است. اگر در جنگ باشد شجاعت ناميده مي شود و ضد آن ترس است.

و اگر در بلا و گرفتاري ناخوشايند باشد، ظرفيت داشتن و دل دار بودن ناميده مي شود و ضد آن كم ظرفيتي و دلتنگي است.

و اگر صبر در خودداري از كلام باشد، كتمان گفته شده و ضد آن خاموش كردن است.

خداوند از تمام اين معاني تعبير به صبر نموده و در آيات زير به آن توجه داده است.

«و الصابرين في البأساء و الضراء»2

«و الصابرين علي ما اصابهم» 3

كسي كه داراي صفت صبر است و به هنگام مواجهه با مشكلات زبان به شكوه و شكايت نمي گشايد و جزع و بي تابي نمي كند و اين حاكي از ثبات قدم وي و داشتن اراده قوي و روحي بلند و برخورداري او از ملكات پسنديده انساني است كه به او نيرو مي دهد تا در برابر پيشامدها و ناملايمات زندگي بردباري پيشه كند و خود را نبازد و نيز در برابر لذتهاي جسمي، مادي و حيواني، احساسات و تمايلات دروني خود را كنترل نموده و از حد و حدود شرعي خارج نشود.

صبر به معناي خويشتن داري و پايداري در برابر هر گونه عامل انحطاط آفرين، از نعمتهاي بزرگي است كه خداوند به اهل ايمان عنايت فرموده و اساساً ريشه ايماني صبر و شكيبايي در مقابل مشكلات است. بر اساس احاديث شريفه نقش صبر نسبت به ايمان انسان، چون نقش سراست به بدن.

چنان كه امام صادق (عليه السلام) مي فرمايند:

«الصبر من الايمان بمنزله الرأس من الجسد فاذا ذهب الرأس ذهب الجسد كذالك اذا اذهب الصبر، ذهب الايمان.»

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر