7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40686
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1817

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آب و آبیاری در کشاورزی

دانلود تحقیق درمورد آب و آبیاری در کشاورزی

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد آب و آبیاری در کشاورزی

با دانلود تحقیق در مورد آب و آبیاری در کشاورزی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آب و آبیاری در کشاورزی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آب و آبیاری در کشاورزی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آب و آبیاری در کشاورزی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه : آب یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی و پیشرفت ملتها بشمار می رود و اثرات آن نه تنها  در مناطق خشک بلکه در مناطق مرطوب نیز رل موثری را در این توسعه ایفا می نماید . بدون شک طی سالهای اخیر با ایجاد سد های بزرگ و کوچک ، احداث شبکه های آبیاری ، کنترل آب در مزارع ، افزایش بهره وری از منابع آبی توسط سیستم های آبیاری ، پیشرفتهای زیادی در بخش کشاورزی در زمینه استفاده از آب بعمل آمده است ، که تا حدودی مشکلات ناشی از کمبود آب را بر طرف کرده است . لیکن بعلت شرایط خاص جغرافیایی کشور ما هنوز راه درازی در پیش است و برای رسیدن به هدف بایستی توجه و سرمایه گذاری بیشتری را انجام داد

 

موقعيت جغرافيايي و شرايط اقليمي

 

کشور ايران در 25 تا 40 درجه عرض جغرافيايي قرار گرفته و داراي مساحتي حدود 165 مليون هکتار است . اغلب مناطق کشاورزي ايران در جلگه هايي که به وسيله کوههاي بلند محدود گرديده اند ، قرار گرفته و از نظر شرايط اقليمي اکثر مناطق کشور خشک يا نيمه خشک با متوسط بارندگي در حدود 250 ميليمتر در سال بوده که اکثر بارندگي ها در فصل زمستان صورت مي گيرد .

 

جدول زير مساحت نقاط کم باران کشور  را نشان مي دهد :

ميزان بارندگي

مساحت بر حسب مليون هکتار

درصد مساحت نسبت به سطح کل

کمتر لز 100 ميليمتر

22

13%

100 تا 250 ميليمتر

4/100

61%

250 تا 500 ميليمتر

28

17%

500 تا 1000ميليمتر

13

8%

بيش از 1000 ميليمتر

6/1

1%

 

جدول فوق نشان مي دهد که ميزان بارندگي در 90 درصد اراضي کشور کافي نبوده و با در نظر گرفتن ميزان تبخير سالانه در بعضي از مناطق بالغ بر 2000 ميليمتر است ، اهميت بررسي مسائل آبياري و ميزان خشکي در کشور روشن مي شود . مهمترين اين مسائل بالابردن راندمان هاي آبياري ، مدیريت صحيح آب در مزارع و انتخاب روشهاي جديد آبياري است . (نقشه شماره 1 توزيع مجموع بارندگي در سال زراعي 80 در جدول شماره 2 درصد بارندگي نسبت به ميانگين سي ساله در همان سال نشان ميدهد .)

 

بازدهي آبياري

به مقدار آبي که لازم است به زميني داده شود تا جايگزين تلفات ناشي از تبخير و تفرق گردد ، نياز آبي يا آب مصرفي مي گويند .

اما مقدار آبي که عملا به زمين داده مي شود به مراتب بيشتر از نياز آبي است . زيرا تلفاتي که در حين انتقال ، صورت و مصرف آب صورت گرفته يا مقداري که به اعمال زير ريشه گياه نفوذ مي کند نيز در نظر گرفته مي شود .

بنابراين به مقدار کل آبي که با در نظر گرفتن تمام تلفات فوق به زمين داده مي شود تا نياز آبي گياه را برطرف سازد « نياز آبياري » مي گويند و نسبت بين نياز آبي را راندمان يا بازدهي آبياري مي نامند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر