9,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40519
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1934

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد روشهاي ماشين کاري نوين

دانلود تحقیق درمورد روشهاي ماشين کاري نوين

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد روشهاي ماشين کاري نوين

با دانلود تحقیق در مورد روشهاي ماشين کاري نوين در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روشهاي ماشين کاري نوين را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روشهاي ماشين کاري نوين ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روشهاي ماشين کاري نوين

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:46 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

ماشينكاري ليزر بر اساس اصولي است كه اخيرا كشف شده‌اند ليزر يك نام اختصاري به معني تقويت نو با انتشار بر انگيخته تابش است. فرآيند به برخورد يك اشعه نور تكرنگ همفاز جهت دار و شديد به قطعه كاري كه ماده به وسيله تبخير از آن خارج مي‌شود بستگي دارد. توضيح پديده اتمي كه در ضميمه ارائه شده مبناي مفيدي براي فراگيري اثرات ليزر است. شناولا و تانز در سال 1958 براي اولين بار ليزر را مطرح كردند. آنها يك تداخل سنج فابري- پرت كه مثل يك جعبه تشديد عمل مي‌كرد در نظر گرفتند. هماطور كه در شكل 105 مشخص است اين دستگاه اساسا از دو آينده نيمه نقره اندود موازي و تخت تشكيل شده كه در بين آنها يك شعاع نور تكرنگ چندين با بازتابش مي‌شود. فضاي بين آينده‌ها به يك ميحط تقويت كننده، ملكولهاي گاز بر انگيخته شده تا سطوح بالاتري انرژي، پر مي‌شود. ماكنيزم تقويت در قسمت 305و 405 بحث خواهد شد.

نور پس از بازتابش به وسيله آينه‌ها درون گاز برانگيخته درون گاز بر انگيخته، در جهت موازي به محور تداخل سنج منتشر شده و به اين ترتيب نور تقويت مي‌شود. البته به شرط اينكه در بازتابشهاي فلز آن تغيير نكند. رشد موج نور در محيط با موج رشد يابنده W1 كه در شكل 1.5 از آينده M1 به سمت راست حركت مي‌كند نشان داده مي‌شود. پس از بازتابش از آينه M2 يك موج رشد يابنده ديگر M2 كه در جهت عكس حركت مي‌كند ايجاد مي‌شود. آينه M2 نيز کمي جابه جا مي‌شود. بنابراين اشعه نوري که از آن منتشر مي‌گردد تحت زاويه  نسبت به محور واگرا است.

                                  (1.5)

قطر آينه است. مثلا اگر  يا 22s قوس خواهد بود.يعني نور انتشاري کاملا همراستا است. و اگرايي اشعه را مي‌توان با استفاده از عدسيهاي مناسب کنترل کرد. مي‌توان قطر آن را روي سطوح گسترده تري متمرکز کرد. مثلا ليزر ياقوت (قسمت 5.5.4) با لامپ فلاش برانگيخته شده، 1kj انرژي الکتريکي را در 1ms منتشر مي‌کند. اشعه ليزري با انرزي 3j در6934A با سطح مقطع 5mm واگرايي 10-3rad توليد شده است. اين اشعه در حالت متمرکز شدت توان 1MWcm-2 را ايجاد مي‌کند. حداکثر همسويي يا همدوسي فضايي مجموعه اشعه باپراش آينه‌هاي مورد نظر شاولاو وتانز توجه بيشتري را جلب کرده است. براي دستيابي به اشعه نور کاملا همراستا پديده‌هاي فيزيک و مرتبط به انتشار تابش بررسي شدند. ابتدا پديده معروف نشر خود به خود بررسي مي‌شود.

نشر خود به خود تابش

هنگامي که يک اتم در حالت انرژي برانگيخته E1 به سطح انرژي پايين تر E1 مي‌افتد يک کوانتم تابش با فرکانس vij منتشر مي‌کند

E1- E1=hvij

H ثابت پلانک است.

مي توان اين اتم را با دريافت تابشي با فرکانس يکسان تحريک کرد تا اين تابش را منتشر کند. پديده تحريک (بر انگيختگي) کمتر از انتشار خود به خود شناخته شده است. با توجه به ارتباط زياد آن با ليزر بايد به اين پدريده توجه ويژه اي داشت.

 

انتشار القايي

نرخ پرشهاي تابش القايي منتاسب با شدت انرژي تابشي uvij و اختلاف جمعيت (تعداد بر واحد حجم) اتمها بين حالتهاي بالاتر و پايين تر است. تابش القايي و تابش تحريک کننده داراي مشخصات قطبي و سمتي يکساني هستند

اين فرآيند پايه پديده ليزري است. از کارهاي اين اشتاين بر روي واکنش ماده وتابش (به ضميمه مراجعه کنيد) مي‌توان اطلاعات بيشتري کسب کرد. او نشان داد که تعريف درست اين واکنش نيازمند بررسي شرايط القاء يک اتم براگيخته به وسيله تابش براي نشر فرتون، که باعث پايين آمدن سطح انرژي آن اتم مي‌شود، است.

يک سيستم اتمي کمي شده که داراي سطوح، ....1.2.3 و انرژي اين سطوحٍٍE3.2 E.E1 است در نظر بگيريد. تعداد اتمها در واحد حجم (جمعيت) در اين سطوح .....N1 N2 N3 است. اگر سيستم اتمي يا تابش گرمايي در دماي T در تعادل باشد آنگاه جمعيتهاي نسبي در هر دو سطح، مثلا 1و 2، با معادله يولتزمن تعريف مي‌شود:

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر