7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40348
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1711

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تربيت روح

دانلود تحقیق درمورد تربيت روح

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تربيت روح

با دانلود تحقیق در مورد تربيت روح در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تربيت روح را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تربيت روح ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تربيت روح

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

از نظر اسلام انسان داراي دو جنبه جسماني و روحاني است و همانطور كه جسم او براي آنكه نيرومند شود و در مقابل حوادث گوناگون نيروي مقاومت داشته باشد احتياج به تربيت و تقويت دارد همانطور، روح او نيز براي آنكه بتواند موانع ترقي و تكامل را از ميان بردارد محتاج به تربيت است.

اسلام در عين حال كه در موارد زيادي رسيدگي به وضع جسماني را تأكيد كرده است براي تقويت و تربيرت روح بيش از آن اهميت قائل است چون وقتي روح انسان ترقي و تكاملي نداشته باشد از نظر ارزش با چهار پايان فرقي نخواهد داشت و چه بسا چهار پايانيدكه از نظر جسماني ده برابر، از او نيرومندتر باشند و اين تنها روح انساني است كه اگر بدرستي تربيت شود از نظر مقام و ارزش وجودي آنچنان اوج مي گيرد كه بر سراسر جهان هستي تسلط مي يابد و جز قدرت خداوندي نيرويي در برابر او نخواهد بود بهرحال اسلام براي تربيت روح خيلي اهمتي قائل است.

در قرآن آن حكمت برانگيخته شدن پيامبر همين تربيت روحاني معرفي شده است چنانكه مي فرمايد«همانا خداوند منت گذاشت بر مؤمنان چون برانگيخت در ميان آنها پيامبري از جنس خودشان كه آيات خدا را براي آنها بخواند و آنان را پاك گرداند و كتاب و حكمت تعليمشان دهد و اينكه پيش از اين در گمراهي آشكار بر مي بردند.

تزكية نفس كه همان تربيت روحاني است از نظر اسلام تنها عامل خوشبختي و سعادت جاويد است و قرآن صريحاً اعلام مي داد «كسي كه روح خود را پاك گرداند رستگار خواهد شد و كسي كه آن را به ناپاكي ها بيالايد زيان و خسران كرده است.

در اينجا بايد به يك نكته ديگر توجه داشته باشيم و آن اينكه تربيت روح از نظر اسلام بوسيله انجام همان دستورهاي واجي و مستحب و ترك چيزهاي حرام و مكروه تحقق مي پذيرد نه با رياضت هاي سخت و طاقت فرسايي كه در ميان برخي ملل ديده مي‌شود. بنابراين كسي كه سعي كند دستورهاي واجب اسلامي را انجام دهد و از آنچه كه خداوند حرام كرده است بپرهيزد و به انجام برخي از مستحبات و ترك برخي از مكروهات عنايت داشته باشد از نظر اسلام به عنوان يك شخص خود ساخته و «پيشرو» در راه وصول به مدارج عاليه انساني شناخته مي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر