10,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39739
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1430

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ارزش و اهميت شير در تغذيه انسان

دانلود تحقیق درمورد ارزش و اهميت شير در تغذيه انسان

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد ارزش و اهميت شير در تغذيه انسان

با دانلود تحقیق در مورد ارزش و اهميت شير در تغذيه انسان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارزش و اهميت شير در تغذيه انسان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارزش و اهميت شير در تغذيه انسان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارزش و اهميت شير در تغذيه انسان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:59 صفحه

قسمتی از فایل:

شير به عنوان يكي از كامل‌ترين غذاهاي طبيعت شناخته شده است و غذاي منحصر به فرد بچه‌هاي تازه متولد شده پستانداران است و تنها منبع غذايي در 3-2 ماه اول زندگي است.

اهميت توليد شير تنها از نظر غذايي و تغذيه نمي‌باشد. گوساله يا بره‌ي تازه متولد شده براي اين‌كه خوب رشد كند و در مقابل امراض مقاومت داشته و صاحب بنيه خوبي شود و در آينده توليد خوبي داشته باشد، بستگي به مقدار و كيفيت شيري كه در دوره‌ي شيرخوارگي مي‌خورد، دارد.

شير به خاطر داشتن سه جزء تركيب دهنده‌اش يعني كلسيم، پروتئين و ويتامين، در جيره غذايي داراي اهميت ويژه‌اي است. پروتئين شير مركب از آلبومين و گازئين و گلبولين است كه از پروتئين‌هاي با كيفيت و بسيار خوب بوده و در ساختمان ماهيچه‌ها و ترميم بافت‌هاي بدن بكار مي‌رود. قند شير يا لاكتور يك منبع انرژي خوبي بوده و به آرامي جذب بدن مي‌شود و در جذب كلسيم و فسفر نقش عمده‌اي دارد.

چرب شير يكي از مواد غذايي بسيار زود هضم بوده و علاوه بر توليد انرژي زياد، محتوي ويتامين‌هاي E, D, A است و همچنين شير محتوي انواع ويتامين‌هاي B است. مواد معدني بخصوص كلسيم موجود در شير از مواد معدني است كه اسكلت انسان احتياج مبرمي به آن دارد. يك ليتر شير در روز تمام احتياجات ريبوفلاوين بچه‌هاي در حال رشد و افراد بالغ را تامين مي‌كند.

 

ارزش ظاهري گاوهاي شيري:

در حدود نيم قرن است كه دامداران با استفاده از روش بازرسي كمي و كيفي شير كه در هر يك از ماده گاوهاي بطور انفرادي به عمل مي‌آورند، به قدرت شيردهي هر يك از آنها پي برده و آنها را در كتاب انسان شجره نامه ياد كرده‌اند. در ضمن با توجه به كتاب مذكور و با استفاده از روش انتخابريال به اصلاح نژاد گاوهاي خود پرداخته‌اند.

در كشورها و يا مناطقي كه تا كنون سازمان مجهزي براي اجراء اين عمل در يك مقياس قابل توجهي بوجود نيامده باشد، در چنين مواقعي براي پي بردن به ارزش حيوان از لحاظ شير و چربي محتوي آن، ناچار بايد به علائم گوناگوني متوسل شد.

براي اولين بار در سال 1834 در جزيره جرسي، دامداران روش نمره‌گذاري را براي گاوهاي شيري تعيين نمودند و مورد استفاده قرار دادند. در حال حاضر هر يك از اتحاديه‌هاي دامداري براي نژادهاي مورد علاقه‌ي خودشان استاندارد خاصي معين كرده و روش تعيين ارزش حيوان را بوسيله‌ي نمره دادن به اندام‌هاي خارجي دام معمول ساخته‌اند.

مجموع نمراتي كه براي بهترين فرد يك نژاد قائل شد، 100 مي‌باشد. در نتيجه نمره‌ي افراد مختلف هميشه از اين كمتر است. نبودن يك اساس علمي براي تعيين نمرات جهت اندام‌هاي خارجي، باعث شده است كه هميشه رضايت كامل از اين طرز قضاوت حاصل نشود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر