4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39237
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2289

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اسلام در زبان عربي

دانلود تحقیق درمورد اسلام در زبان عربي

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد اسلام در زبان عربي

با دانلود تحقیق در مورد اسلام در زبان عربي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اسلام در زبان عربي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اسلام در زبان عربي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اسلام در زبان عربي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

اسلام در زبان عربي از ريشه (س-ل-م) که به معناي «تسليم صلح‌آميز؛ تسليم‌شدن؛ اطاعت؛ صلح» است مشتق شده‌است. از ديگر مشتقات سه حرف (س-ل-م) مي‌توان موارد زير را نام برد:

  • سلام به معناي «صلح»[۳] که همچنين به عنوان درود هم است.
  • السلام (آرامش و سلامت) يکي از ۹۹ نام خدا در قرآن. [۴]
  • مسلمان، کسي که از اسلام تبعيت مي‌کند؛ کسي خود را به خداوند تسليم مي‌کند.[۵]
  • اسلام، اسلام يعني سلامت نفس، پس مسلمان در درجه اول سلامت نفس بايد داشته باشد.[۶]

دين اسلام آخرين ديني است که خداوند پاک و منزه بوسيله آن تمامي رسالت هاي آسماني را از جانب ذات اقدسش براي هدايت آفريده هايش کامل نمود. خداوند اين دين را توسط محمد، خاتم پيامبران و فرستاده شدگان، برترين ثنا و کاملترين سلام بر او و ساير پيامبران باد، نازل نمود.

اسلام از زمان بعثت پيامبر -ثنا وسلام خدا بر وي باد- تا روز قيامت بر تمام مکلفين اعم از انسان و جن لازم است. خداوند بلند مرتبه مي فرمايد: (ما تو را براي جملگي مردمان فرستاديم تا مژده رسان و بيم دهنده باشي) [۷]. و خداوند بلند مرتبه مي فرمايد: (بگو من فرستاده خدا بسوي جملگي شما مردمان هستم) [۸]. و رسول خدا در حديث صحيح مي فرمايد: "و پيامبر بطور خاص بسوي قومش فرستاده شد و بطور عام بسوي مردم فرستاده شد" [۹]. و کل بشر از زمان بعثت پيامبر و تا روز قيامت امت دعوت هستند، يعني دعوت شدگان براي در آغوش گرفتن دين اسلام، و آنها مخاطبان کلام خداوند بلند مرتبه در قرآن هستند که ميفرمايد (يا ايها الناس) يعني (اي مردم)، پس کساني از آنها که آن را اجابت کنند امت اجابت هستند، يعني مسلمانان مخاطب آن کلام خداوند بلند مرتبه در قرآن که ميفرمايند (يا ايها الذين ءامنوا) يعني (اي کساني که ايمان آورده ايد).

و اين در مورد انسان است، اما بعثت پيامبر بسوي جن در آخر سوره احقاف و اول سوره جن ثابت است.

معني دين اسلام

تسليم شدن يا گردن نهادن کامل براي آئين خداوند پاک و منزه، و اين حقيقت بندگي و عبوديت خداوند يکتاي بي همتاست همانگونه که مي فرمايد: (آنگاه که پروردگارش بدو گفت تسليم شو گفت تسليم پروردگار جهانيان گشتم) [۱۲].

و اين تسليم شدن و گردن نهادن و بندگي زماني تحقق پيدا ميکند که ما خداوند پاک و منزه را آنگونه که او مي خواهد پرستش کنيم نه آنطور که خودمان مي خواهيم. و اين امر با تبعيت کردن از آئين خداي پاک و منزه در کل شئونات زندگي اعم از کوچک و بزرگ ميسر ميشود. همانگونه که خداوند بلند مرتبه به تفصيلي مي فرمايد: (بگو نماز و عبادت و زيستن و مردن من از آن خداست که پروردگار جهانيان است، خدا را هيچ همتايي نيست و به همين دستور داده شده ام و من اولين مسلمان هستم) [۱۳]. پس چنانچه رسالت اسلام براي همه مردم لازم است (و اين عموميت زماني و مکاني را در بر ميگيرد) بهمان صورت در تمام شئونات زندگي بشر نيز لازم است (و اين عموميت موضوعي است) که تا روز قيامت به همه آن وافي است، چنانچه پيامبري بعد از محمد (ثنا و سلام خدا بر وي باد) وجود ندارد.

و چون اسلام با مقدم داشتن خواست خدا بر خواست نفس تحقق پيدا ميکند، پس با مخالفت کردن از اين مهم يا دچار نقص و کاستي ميگردد و يا نقض و ابطال ميشود. و مخالفت کردن درجاتي دارد:

-پس کسي که در چيزهاي سهل و اندک (يسيرة) خواسته خود را بر خواسته پروردگارش مقدم بدارد مرتکب گناهان صغيره شده است (عصيان).

-و کسي که در چيزهاي مهم و بزرگ (كبيرة) خواسته خود را بر خواسته پروردگارش مقدم بدارد مرتکب گناهان کبيره شده است (فسوق).

-و کسي که در چيزهاي بسيار مهم و سخت (عظيمة) خواسته خود را بر خواسته پروردگارش مقدم بدارد دچار کفر شده است و به همين خاطر خداوند پاک و منزه آنرا بعنوان (الحنث العظيم) [۱۴] وصف نموده است، حنث گناه است.. و همچنين خداوند بلند مرتبه در کلامش: (و هر کس براي خدا شريکي قائل گردد گناه بزرگي را مرتکب شده است) [۱۵] کفر را به گناه بزرگ توصيف کرده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر