7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38831
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2021

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اتحاد و وحدت اسلامی

دانلود تحقیق درمورد اتحاد و وحدت اسلامی

0 2k
دانلود تحقیق درمورد اتحاد و وحدت اسلامی

با دانلود تحقیق در مورد اتحاد و وحدت اسلامی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اتحاد و وحدت اسلامی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اتحاد و وحدت اسلامی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اتحاد و وحدت اسلامی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

از نظر لغوي اتحاد به معني يكي شدن يگانگي و همدستي (فرهنگ عميد ـ ص 86 ) و انسجام به معني پيوستگي چسبندگي و در فيزيك الصاق يا قوه جاذبه به ذرات آمده است .[1]

در تعريف نظري اتحاد و انسجام عبارت از پيوستگي و يد واحد بودن نيروها در انجام فعاليتهاست .

دانه هاي تسبيح با رشته اي به نام نخ به هم متصل است وقتي رشته اتحاد گسست كارآيي موردنظر از آن گرفته خواهد شد. به گواهي تاريخ رمز پيروزي ملت ها وحدت و يكپارچگي آنان بوده است و با مروري كوتاه بر تاريخ تابناك اسلام ملاحظه مي كنيم اتحاد و انسجام جمعي چنان قدرت و صلابتي در مسلمانان ايجاد كرد كه همه گردنكشان و طواغيت را به خاك مذلت نشاند و در زماني كوتاه اقتدار مسلمين در پهنه گيتي طنين افكن شد. عكس همين قضيه نيز صادق بود يعني از زماني كه هواپرستي و نفع پرستي ها غلبه كرد در صفوف به هم پيوسته مسلمانان گسستگي ايجاد شد و بدنبال آن شكستهاي پي در پي و عقب ماندن از قافله علم و تمدن و به حاشيه رانده شدن و تحت سلطه قرار گرفتن از طرف زورگويان را شاهد بوده ايم .

 

اتحاد و انسجام از ديدگاه قرآن و اسلام

از ديدگاه قرآن اتحاد پيوند و همدلي و انسجام با يكديگر از جايگاه ويژه اي برخوردار است . خداوند متعال در قرآن كريم انسجام و اتحاد را موجب اعتلا و تفرقه را باعث انحطاط مي داند . در سوره آل عمران آيه 102 مي فرمايد : « واعتصموا بحبل الله جميعا ولاتفرقوا » به ريسمان الهي چنگ بزنيد و از تفرقه بپرهيزيد.

 

اتحاد و انسجام در قرآن كريم به معناي پيوستگي وحدت يگانگي هماهنگي و چسبندگي آمده است . در تفسير نمونه با استناد به آيات قرآن انسجام و تفرقه به شكل شيوايي تشريح شده است در اين تفسير مي خوانيم :



[1] . ‏(حييم ـ 1375 ـ ص 127 ) ‏

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر