6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38346
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2226

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سلاح هاي شيميايي

دانلود تحقیق درمورد سلاح هاي شيميايي

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد سلاح هاي شيميايي

با دانلود تحقیق در مورد سلاح هاي شيميايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سلاح هاي شيميايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سلاح هاي شيميايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سلاح هاي شيميايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

در جنگ ها و فجايع دنياي امروز، ديگر بين نظامي و غيرنظامي تفاوتي وجود ندارد و خطرات ناشي از آنها همه را در برمي گيرد.

امروزه كشورهاي استعمارگر در كنار سلاح هاي مرگباري همچون كلاهك هاي اتمي، موشك هاي قاره پيما، ناوهاي هواپيمابر و... به روش هاي مرگبارتر ديگري همچون سلاح هاي شيميايي، بيولوژيك و ميكروبي دست يافته اند كه كاربرد آنها مي تواند باعث يك تراژدي جهاني گردد.

شايد تصور اين امر كمي مشكل باشد ولي در آينده ممكن است به جاي يك بمب چند تني حاوي مواد منفجره، يك بسته چند كيلوگرمي حاوي عوامل بيمار ي زاي انساني، حيواني، گياهي يا مشترك بر سر يك كشور ريخته شود كه فاجعه اي بسيار ناگوارتر در پي خواهد داشت.

سلاح هاي شيميايي بنابر تعريف سازمان ملل متحد و متخصصان، عبارتنداز تمام مواد شيميايي، خواه به صورت گاز، مايع يا جامد كه به خاطر اثرات سمي مستقيم روي انسان، حيوان و گياه به كار گرفته مي شوند. از جمله مشخصات سلاح هاي شيميايي عدم تشخيص تأثيرات و عوارض آتي آن در محيط است كه باعث مي شود راه هاي مقابله با آن بسيار دشوار و گاهي غيرممكن شود.

اولين بار سربازان آلماني در 22  آوريل 1915  (جنگ جهاني اول) در منطقه اي از بلژيك به نام يپرس با استفاده از 6 هزار سيلندر گاز كلر، 168  تن از اين گاز كشنده را عليه دشمن به كار گرفتند كه اين امر موجب مرگ 6  هزار نفر از سربازان متفقين شد. پس از آن اين روز به نام «روز تولد جنگ شيميايي مدرن» شناخته شد.

آثار كشنده اين سلاح ها به حدي وسوسه انگيز بود كه تا پايان جنگ جهاني اول بر اثر به كارگيري اين سلاح ها بيش از يك ميليون نفر زخمي و كشته شدند. اين عوارض هولناك، كشورهاي جهان را بر آن داشت تا با امضاي توافقنامه اي بين المللي، استفاده از اين سلاح ها را ممنوع كنند. پس از آن توافقنامه  1925  ژنو به امضا رسيد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر