2,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38188
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2275

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نانولوله های بور

دانلود تحقیق درمورد نانولوله های بور

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد نانولوله های بور

با دانلود تحقیق در مورد نانولوله های بور در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نانولوله های بور را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نانولوله های بور ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نانولوله های بور

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:

کربن ممکن است اهميت خود را در دنياي نانو از دست بدهد. طبق تازه‌ترين محاسبات محققان چيني، نانولوله‌هاي ساخته‌شده ‌از عنصر بور مي‌توانند تعداد زيادي از همان خواص نانولوله‌هاي کربني که در دنياي نانو اهميت زيادي دارند، را داشته باشند و براي بعضي از کاربردهاي الکترونيکي، آنها حتي مي‌توانند بهتر از کربن باشند. نانولوله‌هاي بور نسبت به شش‌ضلعي‌هاي متصل به‌هم سادة نانولوله‌هاي کربني، شكل پيچيده‌تري را خواهند داشت؛ چون شيمي بور اجازه چنين الگوهايي را نداده و چنين ساختارهايي از بور ناپايدار خواهند بود.

 اولين نانولوله‌هاي بوري که در سال 2004 ساخته شده‌اند، از يک شبکه مثلثي خميده‌شده ‌تشکيل شده بودند. اما به گفته زيا اُباو يانگ، يي دينگ و جون ني از دانشگاه تسينگ‌هوا در پکن، در اين حالت بهترين پيکربندي براي بور، ايجاد شبکه‌اي شش‌ضلعي ناپايدار، و افزودن يک اتم اضافي به مرکز بعضي از اين شش ضلعي‌ها است(شکل را ببينيد). آنها محاسبه کردند که اين پايدارترين ساختار تئوري شناخته‌شده‌ براي يک نانولوله بور است. همچنين شبيه‌سازي آنها نشان مي‌دهد که با اين الگو، نانولوله‌هاي بور مي‌بايد خواص الکتريکي متغيري داشته باشند: نانولوله‌هاي پهن‌تر، هادي الکتريسيته خواهند بود؛ اما نانولوله‌هاي باريک‌تر نيمه‌هادي خواهند بود. ني مي‌گويد كه در اين صورت ممکن است در نانوافزاره‌هايي مشابه ديودها و ترانزيستورهايي ـ که قبلاً از نانولوله‌هاي کربني ساخته شده‌اند ـ بتوان از نانولوله‌هاي بور استفاده كرد. اين براي ديگر محققان که انتظار دارند همه نانولوله‌هاي بور فلزي باشند، تعجب‌آور است. سهراب اسماعيل‌بيگي، از دانشگاه يال در نيوهاون، که اخيراً در يک کار تحقيقاتي نشان داده‌است که همان ساختار، صفحات مسطح پايداري از بور خواهند ساخت؛ مي‌گويد اگر اين درست باشد، بسيار جالب خواهد بود. اسماعيل‌بيگي گمان مي‌کند که براي ساخت نانولوله‌هاي بور نيمه‌هادي مشکلاتي وجود خواهد داشت.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر