9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 37881
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1499

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ‌ايدئولوژي

دانلود تحقیق درمورد ‌ايدئولوژي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد ‌ايدئولوژي

با دانلود تحقیق در مورد ‌ايدئولوژي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ‌ايدئولوژي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ‌ايدئولوژي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ‌ايدئولوژي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:34 صفحه

قسمتی از فایل:

‌ايدئولوژي، پايان‌ يا جاودانگي‌

‌تاثيرگذاري‌ متقابل‌ دين‌ و سياست‌ از منظر جامعه‌شناسي‌ سياسي‌



اشاره:

آيا به‌ راستي‌ مي‌توان‌ دنيايي‌ بدون‌ ايدئولوژي‌ ساخت‌ و يا حتي‌ تصور نمود؟ اگر ايدئولوژي‌ را طرحي‌ براي‌ حيات‌ جسمي‌ و روحي‌ انسان‌ بدانيم، آيا انساني‌ فاقد ايدئولوژي‌ مي‌تواند، به‌ صحنه‌ روزگار پاي‌ گذارد؟ اگر نگاهي‌ از سر تامل‌ به‌ نمودار تمدن‌ انسان‌ بر روي‌ زمين‌ بياندازيم، درمي‌يابيم؛ كه‌ انسان‌ سال‌ها و قرن‌هاي‌ بسياري‌ را بدون‌ علوم‌ دقيق، صنايع‌ و ابزار مدرن‌ سپري‌ كرده‌ است، اما نتوانسته‌ لحظه‌اي‌ را بدون‌ آرمان‌ و اميد به‌ ايده‌اي‌ بگذراند. پيشرفت‌ چرخ‌ عظيم‌ تمدن‌ بشري‌ همواره، مرهون‌ اميد انسان‌ها براي‌ رسيدن‌ به‌ مطلوبي‌ بوده‌ است‌ و به‌ قولي: بيستون‌ را عشق‌ كند و شهرتش‌ فرهاد برد. اما بسياري‌ از مكاتب‌ و مذاهب‌ چون‌ نديدند حقيقت‌ ره‌ افسانه‌ زدند و زندگي‌ بشر را در باتلاقي‌ از اوهام، تعصبات، خرافات‌ و كج‌انديشي‌ها فرو بردند؛ كه‌ هنوز هم‌ آثار زيانبارش‌ بر جاي‌ است.

اما به‌ هر روي‌ حكايت‌ و محاكات‌ ايدئولوژي‌ (و به‌خصوص‌ مذهبي) در مشرق‌زمين‌ با غرب‌ متفاوت‌ است.   در غرب‌ كاستي‌هاي‌ كليسا و نارسايي‌ مذهب‌ موجب‌ روي‌ آوردن‌ هر چه‌ بيشتر به‌ سكولاريسم‌ گرديد، اما در شرق، بازتاب‌ انگيزه‌هاي‌ سكولار باعث‌ تقويت‌ و تشديد و بنيادگرايي‌ در امور مذهبي‌ شد. بررسي‌ موضوع‌ ارتباط‌ سياست‌ و مذهب‌ با يكديگر در سه‌ حوزه‌ تمدني‌ بزرگ‌ مبتني‌ بر دين‌ (اسلام، مسيحيت‌ و يهود) نيازمند مطالعات‌ دقيق‌ جامعه‌شناسي‌ سياسي‌ است

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر