8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 37823
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1506

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پسته

دانلود تحقیق درمورد پسته

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد پسته

با دانلود تحقیق در مورد پسته در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پسته را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پسته ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پسته

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

پسته

تاریخچه :

پسته گیاهی است كه از دیرباز در نقاط مختلف ایران مورد كشت و پرورش قرار می‌گرفته است. جنگل‍های وحشی و خودروی پسته در ناحیه شمال شرقی ایران و نواحی هم ‍مرز با تركمنستان و افغانستان پیشینه ای باستانی دارد و تصور می ‍رود كه درخت پسته حدود ۴-۳ هزار سال قبل درایران اهلی شده و مورد كشت وكار قرارگرفته است.

اولین ارقام پسته در ایران حاصل پرورش و اهلی‍ كردن درختان پسته وحشی بوده است كه تعداد این ارقام بسیار محدود و شكل ظاهری آن با محصول پسته خودرو شباهت داشته است.كم‍ كم بر اثر پیوند و جابجائی این ارقام و توجه باغداران از نظر درشتی دانه های پسته تا حدودی تحول ایجاد شده و ارقام جدیدی بوجود آمده است.

پسته گیاهی نیمه گرمسیری از خانواده Anacardiacaeوجنس Pistacia است كه در سال ۱۷۳۷میلادی توسط لینه نامگذاری شده است . 

 مسعودی مورخ وجهانگرد قرن چهارم هجری قمری در كتاب مروٌج الذٌهب ومعادن الجوهر نوشته است :"چون آدم ازبهشت بیرون شد مشتی گندم وسی شاخه از درختان بهشت همراه داشت كه از آن جمله ده میوه پوست دار بود :بادام،فندق،پسته ".

محمد ابن جریر طبری (قرن سوم هجری قمری )پیدایش پسته رابا استقرارحضرت آدم دركره زمین هم زمان دانسته و نوشته است :"گویند میوهایی كه خداوند هنگام هبوط به آدم داد سی جور بود ده نوع میوه پوست دار،ده نوع میوه هسته دار وده نوع میوه بی پوست وبی هسته .میوه های پوست دار شامل :گردو،بادام،وپسته و...".

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر