6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 36645
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1601

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ازبکان

دانلود تحقیق درمورد ازبکان

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد ازبکان

با دانلود تحقیق در مورد ازبکان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ازبکان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ازبکان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ازبکان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

ازبکان

با مرگ شاهرخ در سال 850 ه¨ . ق . 1446 م جنگهاي داخلي ميان نوادگان تيموردرگرفت كه با تجزيه كامل امپراتوري تيموري پايان يافت‌. از سوي ديگر، روي كار آمدنطوايف تركان قره‌قويونلو و آق‌قويونلو در باختر ايران و بسط نفوذ اوزبك‌ها در آسياي‌مركزي‌، حيات و بقاي تيموريان را به خطر انداخت‌. در نهايت‌، دولت توسعه‌طلب‌اوزبك‌، خراسان را ضميمه ماوراءالنهر ساخت و در مجاورت مرزهاي دولت قزلباش‌قرار گرفت‌. از جانب ديگر، قدرت و ضعف تيموريان بر اعمال حاكميت آنان دربخشهاي غربي ايران تأثير بسزايي داشت‌. ضعف آخرين شاهزادگان اين خاندان باتوسعه فزاينده قدرت قبايل تركمن ارتباط داشت كه نتيجه آن از ميان رفتن تسلط حكام‌ايران شرقي بر سرزمينهاي ايران غربي بود. آق‌قويونلو در ناحيه ديار بكر و قره‌قويونلودر سرزمين وان بودند. در ابتدا، قدرت قره‌قويونلو، خاندان آق‌قويونلو را تحت‌الشعاع‌خود قرار داد. ليكن كشمكشهاي ميان دو خاندان به سود تيموريان و به زيان‌قره‌قويونلوها تمام شد.

 

 

 

 

شیخ بهایی

شیخ بهاء الدین ، محمدبن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی دانشمند بنام دوره صفویه است. اصل وی از جبل عامل شام بود. بهاء الدین محمد ده ساله بود که پدرش عزالدین حسین عاملی از بزرگان علمای شام بسوی ایران رهسپار گردید و چون به قزوین رسیدند و آن شهر را مرکز دانشمندان شیعه یافتند، در آن سکنی گزیدند و بهاءالدین به شاگردی پدر و دیگر دانشمندان آن عصر مشغول گردید.
مرگ این عارف بزرگ و دانشمند را به سال 1030 و یا 1031 هجری در پایان هشتاد و هفتمین سال حیاتش ذکر کرده اند.وی در شهر اصفهان روی در نقاب خاک کشید و مریدان پیکر او را با شکوهی که شایسته شان او بود ، به مشهد بردند و در جوار حرم هشتمین امام شیعیان به خاک سپردند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر