9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 36502
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2221

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد معادشناسي در قرآن

دانلود تحقیق درمورد معادشناسي در قرآن

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد معادشناسي در قرآن

با دانلود تحقیق در مورد معادشناسي در قرآن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معادشناسي در قرآن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معادشناسي در قرآن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد معادشناسي در قرآن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:44 صفحه

قسمتی از فایل:

اهميت معادشناسي در قرآن:

بيش از ثلث آيات قرآن, ارتباط با زندگي ابدي دارد: در يك دسته از آيات, بر لزوم ايمان به آخرت, تاكيد شده و در دسته ديگر, پيآمدهاي انكار آن, گوشزد شده و در دسته سوم, نعمتهاي ابدي, و در دسته چهارمي عذابهاي جاوداني, بيان شده است. همچنين در آيات فراواني رابطه بين اعمال نيك و بد با نتايج اخروي آنها ذكر گرديده; و نيز با شيوه هاي گوناگوني امكان و ضرورت رستاخيز مورد تاكيد و تبيين قرار گرفته و به شبهات منكران, پاسخ داده شده; چنانكه منشا تبهكاريها و كج رويها فراموش كردن يا انكار قيامت و روز حساب, معرفي شده است .     
از دقت در آيات قرآني بدست ميآيد كه بخش عمده اي از سخنان پيامبران و بحثها و جدالهاي ايشان با مردم, اختصاص به موضوع معاد داشته است و حتي مي توان گفت كه تلاش آنها براي اثبات اين اصل, بيش از تلاشي بوده كه براي اثبات توحيد كرده اند: زيرا اكثر مردم, سرسختي بيشتري براي پذيرفتن اين اصل, نشان مي داده اند. علت اين سرسختي را مي توان در دو عامل, خلاصه كرد: يكي عامل مشترك در انكار هر امر غيبي و نامحسوس, و ديگري عامل مختص به موضوع معاد يعني ميل به بي بند و باري و عدم مسئوليت. زيرا همان گونه كه اشاره شد اعتقاد به قيامت و حساب, پشتوانه نيرومندي براي احساس مسئوليت و پذيرفتن محدوديتهاي رفتاري و خودداري از ظلم و تجاوز و فساد و گناه است و با انكار آن, راه براي هوسرانيها و شهوت پرستيها و خودكامگيها باز مي شود
قرآن كريم با اشاره به اين عامل مي فرمايد:

ايحسب الانسان ان لن نجمع عظامه, بلي قادرين علي ان نسوي بنانه, بل يريد الانسان ليفجر امامه.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر