7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 35370
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1715
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اعلام اصول ششگانه انقلاب سفيد

دانلود تحقیق درمورد اعلام اصول ششگانه انقلاب سفيد

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد اعلام اصول ششگانه انقلاب سفيد

با دانلود تحقیق در مورد اعلام اصول ششگانه انقلاب سفيد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اعلام اصول ششگانه انقلاب سفيد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اعلام اصول ششگانه انقلاب سفيد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اعلام اصول ششگانه انقلاب سفيد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

اصول ششگانه موسوم به انقلاب سفيد در كنگره‌‌اي كه علي‌الظاهر به‌نام دهقانان و در واقع توسط رژيم حاكم در 18 دي‌ماه 1341 در تالار ورزشي محمد‌رضا شاه (هفت تير كنوني) تشكيل شده بود، با سروصدا و تبليغات گسترده و با شعارهايي ظاهرفريب اعلام شد، اين اصول كه در واقع همان فرمول پيشنهادي و در اصل تحميلي آمريكاييان به شاه (براي انجام اصلاحاتي اجتماعي و اقتصادي در عرصه كشور)‌ بود، در شرايط تعطيلي مجلس شوراي ملي، تصويب و اجراي آن به رفراندوم عمومي گذاشته شد كه اين رفراندوم از سوي روحانيت به رهبري امام تحريم شد.

در روز 6 بهمن 1341 و در حالي‌كه رعب و وحشتي مثال‌زدني بر فضاي سياسي   اجتماعي كشور سايه افكنده بود و در ميان تدابير شديد امنيتي و پليسي، همه‌پرسي فرمايشي با تقلب‌هاي گسترده حكومت به اجرا درآمد و طبق آنچه پيش‌بيني مي‌شد، رژيم اعلام كرد كه اصول ششگانه با 5 ميليون و 600 هزار راي موافق در مقابل 4 هزار و 150 راي مخالف!‌ به تصويب رسيد.

حكومت كه در آستانه برگزاري رفراندوم، شمار زيادي از مخالفان را دستگير كرده بود، بزودي با مخالفت‌هاي گسترده‌تري روبه رو شد بويژه علما و روحانيون كه از ماه‌ها قبل، مخالفت خود را با اصلاحات آمريكايي اعلام كرده بودند، در راس مخالفان قرار گرفته و از ماههاي پاياني سال 1341 تحركات سياسي دامنه‌‌داري را بر ضد حكومت سامان دادند. كه نهايتا در جريان قيام 15 خرداد 1342 به اوج خود رسيد و به عنوان نقطه عطفي در تاريخ مبارزات مردم با رژيم پهلوي، مقدمه حركت مستمر و پايان ناپذيري شد كه تا سقوط نهايي رژيم پهلوي در بهمن 1357 ادامه يافت.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر