7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34663
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2404

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شيطان و ابليس در قرآن و جايگاه آنها در پيشگاه خدا

دانلود تحقیق درمورد شيطان و ابليس در قرآن و جايگاه آنها در پيشگاه خدا

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد شيطان و ابليس در قرآن  و جايگاه آنها در پيشگاه خدا

با دانلود تحقیق در مورد شيطان و ابليس در قرآن  و جايگاه آنها در پيشگاه خدا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شيطان و ابليس در قرآن  و جايگاه آنها در پيشگاه خدا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شيطان و ابليس در قرآن  و جايگاه آنها در پيشگاه خدا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شيطان و ابليس در قرآن  و جايگاه آنها در پيشگاه خدا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 ممکن است که در قرآن مسائل مختلف، چندين بار و بصورت تکراري آمده اند و خواننده از اين بي ترتيبي گيج مي شود و مخصوصاً در مورد ابليس و شيطان .ابليس نه دفعه در نه سوره مختلف با اين نام ذکر مي شود. ولي در هفت سوره زير که درباره زمان بعد از آفرينش آدم است، قضايا کم يا بيش مانند يکديگر گزارش شده اند. اين هفت سوره به اين قرار هستند: 2:347:1115:31 – 17:61 – 18:50 – 20:116 – و 38:74.  سوره 30-34 :2 (يعني سوره البقره، آيه 30 تا 34) به اين قرار است:  30) بياد آر وقتي که پروردگار فرشتگان را فرمود: من در زمين خليفه خواهم گماشت، گفتند: آيا کساني خواهي گماشت که فساد کنند و خونها بريزند و ما خود تسبيح و تقديس مي کنيم. خداوند (يعني الله) فرمود: من چيزي از اسرار خلقت بشر مي دانم که شما نمي دانيد. 31) و ياد داد به آدم همه اسماء را و آنگاه حقايق آن اسماء را در نظر فرشتگان پديد آورد و فرمود: اسماء اينان را بيان کن اگر شما در دعوي خود صادقيد. 32) گفتند منزهي تو، ما نمي دانيم جز آنچه تو خود به ما تعليم فرمودي، توئي دانا و حکيم. 33) فرمود اي آدم آنها را آگاه ساز به حقايق اين اسماء، چون آگاه ساخت، خدا فرمود: اکنون دانستيد که من بر غيب آسمانها و زمين دانا و بر آنچه آشکار و پنهان داريد آگاهم. 34) و چون فرشتگان را فرمان داديم که بر آدم سجده کنيد همه سجده کردند مگر شيطان (در متن اصلي عربي، ابليس خوانده شده است و شيطان ترجمه غلط فارسي است!) که اِبا کرد و تکبر ورزيد و از فرقه کافران گرديد. متن عربي 2:34 "و اذقلنا للملآئکة اسجد و الادم فسجدوآ الآ ابليس ابي و استکبر و کان من الکافرين."  ((در ادامه همين سوره، يعني 2:35، 2:36، 2:37 و 2:38 شخصيت اصلي شيطان که در متن فارسي با همان ترجمه درستِ واژه « شيطان» آمده است فاش مي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر