6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34400
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1580
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مبنای مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی در حقوق حمل و نقل هوایی بین المللی

دانلود تحقیق درمورد مبنای مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی در حقوق حمل و نقل هوایی بین المللی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد مبنای مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی در حقوق حمل و نقل هوایی بین المللی

با دانلود تحقیق در مورد مبنای مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی در حقوق حمل و نقل هوایی بین المللی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مبنای مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی در حقوق حمل و نقل هوایی بین المللی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مبنای مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی در حقوق حمل و نقل هوایی بین المللی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مبنای مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی در حقوق حمل و نقل هوایی بین المللی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

 تعریف مسئولیت مدنی

مسئولیت مدنی عبارتست از ضرورت جبران ضررهای وارده به یک شخص. مسئولیت مدنی به دو معنای عام و خاص به کار می رود. مسئولیت مدنی به معنای عام « به جایی به کار می رود که شخص در برابر دیگری به سبب قانون شکنی یا پیمان شکنی و خساراتی که به او وارد کرده است. پاسخگو قرار می گیرد, مسئولیت مدنی به معنای خاص در برابر مسئولیت های ناشی در نقض قرار داد یا تاخیر در اجرای آن ( مسئولیت قرار دادی) قرار می گیرد. در جایی به کار می رود که شخص به سبب ورود زیان به دیگری بدون آنکه بین آن و قرار دادی بسته شده باشد مسئول قرار بگیرد.

مبانی مسئولیت مدنی

در سیر تحول و ایجاد مسئولیت مبانی مختلفی از سوی حقوقدانان ارائه شده است.

که به ترتیب شامل مبنای تقصیر, فرض تقصیر, خطر و مبنای تضمین حق می باشند. این نظریات به ترتیب در زیر به طور مختصر توضیح داده می شود.

 

1-    مبنای تقصیر

« به موجب این مبنا تنها دلیلی که می تواند مسئولیت کسی را نسبت به جبران خسارتی توجیه کند, وجود رابطه علیت بین تقصیر او و ضرر است»[1] یعنی برای جبران خسارت باید تقصیری وجود داشته باشد, البته متضرر از تقصیر باید آنرا اثبات نماید این نظریه با گذشت زمان نارسایی های خود را نشان داد.


[1] - دکتر ناصر کاتوزیان, الزامهای خارج از قرار داد: ضمان قهری. جلد اول تهران, انتشارات دانشگاه تهران, چاپ دوم 1378, ص 183.


6,000 تومان