6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 33009
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1763

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد اخلاق و فلسفه

دانلود مقاله درمورد اخلاق و فلسفه

0 1.8k
دانلود مقاله درمورد اخلاق و فلسفه

با دانلود مقاله در مورد اخلاق و فلسفه در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله اخلاق و فلسفه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله اخلاق و فلسفه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد اخلاق و فلسفه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

 سپاس وستايش خداي را كه انسان را بيافريدووي را در زمره كائنات در مرتبه برترين قرار داد و او را رونوشتي ساخت از عوالم امكان كه پديد آورده است شگفتيهاي قدرت فراگير و بي پايان و عجايب عظمت آشكار نمايان خود را در او ظاهر ساخت در وجود او ناسوت را به لاهوت پيوند داد . و در هستي او حقايق عوالم ملك و ملكوت را به وديعت نهاد .طينت وي را از نور وظلمت بسرشت و در ذاتش انگيزه هاي خيرات و شرور به هم آميخت .

و درود بر پيامبر باد كه او را حكمتهاي جامع دادند وبراي تمام و كامل ساختن اخلاق و خويهاي نيكو و ستوده مبعوث شد ، و درود بر خاندان ودودمان او باد كه چراغهاي دوستي بخش تاريكيها و كليد درهاي سعادت و كرامتند .

 

قبل از شروع دراصل بحث چند مفهوم را توضيح مي دهيم :

      1.        اخلاق

      2.        علم اخلاق

      3.        فلسفه اخلاق

كلمه اخلاق كه جمع خلق است در اصل لغت به معناي يك صفت نفساني است يا يك همت راسخه ، يك حالتي كه در نفس رسوخ داشته باشد . و موجب اين بشود كه افعالي كه مناسب با آن صفت است بدون احتياج به تروي ، يعني فكر      كردن ، سنجيدن از انسان مادر شود مثلاً خلق سخاوت يكي از حالات نفساني است كه كساني كه اين خلق را دارند در موقع بذل و بخشش كه مي شود ديگر دچار ترديد نمي شوند كه آيا بخشش بكنند يانه اين ملكه راسخه انسان رامثتغني        مي كنيد از اينكه دربارة كاري كه مي خواهد انجام دهد تفكر كند يا ترديدي در انجامش داشته باشد .


6,000 تومان