8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 32927
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1783

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد نقش زنان مسلمان در جبهه

دانلود مقاله درمورد نقش زنان مسلمان در جبهه

0 1.8k
دانلود مقاله درمورد نقش زنان مسلمان در جبهه

با دانلود مقاله در مورد نقش زنان مسلمان در جبهه در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نقش زنان مسلمان در جبهه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نقش زنان مسلمان در جبهه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نقش زنان مسلمان در جبهه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

 الف ـ مشاركت زنان صدر اسلام در جنگ

زناني كه در جبهه شركت كرده اند فراوانند و تاريخ نام چند نفر از آنان را به اين عنوان ثبت كرده است . اينك به چند مورد از آنان اشاره مي شود .

1.          امّ عطيّه :

وي از زنان انصار بود و علاقة شديدي به شركت در جنگ و حضور در جبهه ابراز مي كرد . امّ عطيّه در هفت غزوه شركت كرد و مداواي مجروحان از جمله خدمات وي در جبهه به شمار مي آيد .

2.          نسيبه دختر كعب ، مشهور به امّ عماره :

وي از زنان فداكار و شجاعي است كه رشادتهاي وي در غزوة احد معرف شخصيت  او مي باشد . فداكاري نسيبه ، به اندازه اي حساس و ضروري بود كه پيامبر اكرم (ص) به فرزند او عماره فرمود : «امروز مقام مادر تو از مردان جنگي ـ نام دوتن از مردان دلير را مي برد ـ والاتر است» زيرا آن دو از ترس جنگ و كشته شدن ، پيامبر خدا را تنها گذاشته ، فرار كردند ؛ ولي نسيبه با احساس خطر نسبت به پيامبر (ص)  وظيفة عادي خويش را رها كرد و همگام با ساير رزمندگان ، از وجود گرامي پيامبر (ص) به دفاع پرداخت .

عماره فرزند نسيبه گويد : « در جنگ احد ، بازوي چپم زخمي شد. مردي به تنومندي درخت خرما  ضربتي به بازويم زد و بي توجه به راه خود ادامه داد . خون همچنان سرازير بود و باز نمي ايستاد .
پيامبر اكرم (ص) فرمود زخم را ببند . آنگاه مادرم آمد و با پارچه هايي كه آماده كرده بود آن را بست . پيامبر مي نگريست . پس از بستن زخمها ، مادرم گفت :« پسرم ! بپا خيز و جنگ كن»


8,000 تومان