3,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 31068
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1499

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد وضعيت شبكه ايستگاههاي هواشناسي كشور

دانلود تحقیق درمورد وضعيت شبكه ايستگاههاي هواشناسي كشور

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد وضعيت شبكه ايستگاههاي هواشناسي كشور

با دانلود تحقیق در مورد وضعيت شبكه ايستگاههاي هواشناسي كشور در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق وضعيت شبكه ايستگاههاي هواشناسي كشور را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق وضعيت شبكه ايستگاههاي هواشناسي كشور ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد وضعيت شبكه ايستگاههاي هواشناسي كشور

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 ايستگاههاي هواشناسي سينوپتيك

 ساعت به ساعت و يا هر ساعت يك بار حدود بيست پارامتر جوي را ديده باني مي كنند و از طريق شبكه مخابراتي هواشناسي كشور به مركز پيش بيني تهران ارسال مي دارند ، از اين نوع ايستگاهها در زمان انقلاب 50 ايستگاه ايجاد شده و در ابتداي سال 1364 به 90 ايستگاه ، ابتداي سال 1365 به 91 ايستگاه و در پايان سال 1365 به 114 و تا سال 1369 به 122 ايستگاه در سال 1377 بالغ بر 160 ايستگاه رسيده است .

 

ايستگاههاي كاوش جوّ ( جوّ بالا )

 كه در هر شبانه روز دو مرتبه توسط بالنهايي كه با گاز هيدروژن پر شده اند دستگاههايي به نام راديو سوندرا به سطوح فوقاني جو حمل مي كنند و مشخصات لايه هاي جو را دقيقه به دقيقه تا پايان عمل كاوش ( سوندينگ ) گزارش مي كند . از اين نوع ايستگاهها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي 7 ايستگاه و سال 1364 تعداد 10 ايستگاه و امروز 11 ايستگاه در كشور مشغول كار هستند .

 

 

 

ايستگاههاي تحقيقاتي كشاورزي

 علاوه بر ديده بانيهاي سينوپتيك يك سري ديده بانيهاي فنولوژي و اندازه گيريهاي بيومتري روي 17 محصول مهم كشور انجام مي دهند و هم زمان يك سري مطالعه و تحقيق بر روي ارتباط عوامل جوّي با رشد محصولات مختلف در ايستگاه به عمل مي آورند . از اين نوع ايستگاهها قبل از انقلاب اسلامي 2 ايستگاه وجود داشته كه امروزه تعداد آنها به 18 ايستگاه رسيده است .

 

 

 

                   ايستگاههاي هواشناسي دريائي سينوپتيك

 محلي كه پس از انقلاب به مجموعاً 18 ايستگاه بر روي سكوها ، جزاير و بنادر جنوب كشور تاسيس شده است . اين ايستگاهها در سواحل درياها ، اقيانوسها و جزاير و كشتيها بصورت ثابت و متحرك قرار دارند . علاوه بر اطلاعات جوي ، اطلاعاتي در مورد دماي آب دريا ، طول امواج و سرعت امواج و غيره را اندازه گيري مي كنند

3,000 تومان