5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30880
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1881

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فضيلت امر به معروف و نهى از منكر و نكوهش ترك آنها

دانلود تحقیق درمورد فضيلت امر به معروف و نهى از منكر و نكوهش ترك آنها

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد فضيلت امر به معروف و نهى از منكر و نكوهش ترك آنها

با دانلود تحقیق در مورد فضيلت امر به معروف و نهى از منكر و نكوهش ترك آنها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فضيلت امر به معروف و نهى از منكر و نكوهش ترك آنها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فضيلت امر به معروف و نهى از منكر و نكوهش ترك آنها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فضيلت امر به معروف و نهى از منكر و نكوهش ترك آنها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

 دليل به اين مطلب ، بعد از اجماع امت اسلامى و عنايت عقلهاى سالم بر آن ، آيات و اخبار و آثار وارد شده است .

اما آيات ، قول خداى تعالى : (( و لتكن منكم امة يدعون الى الخير و ياءمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر و اولئك هم المفلحون . )) در آيه فوق به طور وضوح ، وجوب آمده است ، زيرا كلمه (( ((والتكن )) )) امر است و ظاهر امر ايجاب است و در اين آيه توضيحى است مبنى بر اين كه رستگارى منوط بر آن است ، زيرا به طور حصر بيان كرده و فرموده است : (( و اولئك هم المفلحون . )) و نيز در آيه آمده است كه اين عمل واجب كفايى است نه واجب عينى ، زيرا وقتى كه گروهى اقدام كردند، از ديگران ساقط مى گردد، چون نفرموده است كه همگى امر به معروف كنيد، بلكه فرموده است : ((بايد جمعى از ميان شما دعوت به نيكى كنند.)) بنابراين هرگاه يك فرد و يا جمعى اقدام كنند، تكليف از ديگران برداشته شده و رستگارى از آن كسانى خواهد بود كه امر به معروف كرده اند ولى اگر تمام مردم از آن خوددارى كنند ناگزير گناه متوجه تمام كسانى است كه توانايى انجام آن را داشته اند.

خداى تعالى فرموده است : (( ليسوا سواء من اهل الكتاب امة قائمة يتلون آيات اللّه آباء الليل و هم يسجدون ، يؤ منون باللّه و اليوم الا خر و ياءمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر و يسارعون فى الخيرات و اولئك من الصالحين . ))

در اين آيه خداى متعال صالح بودن آنان را به صرف داشتن ايمان به خدا و روز واپسين گواهى نكرده است ، بلكه امر به معروف و نهى از منكر را نيز بر آن افزوده است .


5,000 تومان