2,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30603
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2322

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله تهیه اسید بوریک از بوراکس

دانلود مقاله تهیه اسید بوریک از بوراکس

0 2.3k
دانلود مقاله تهیه اسید بوریک از بوراکس

با دانلود مقاله در مورد تهیه اسید بوریک از بوراکس در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تهیه اسید بوریک از بوراکس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تهیه اسید بوریک از بوراکس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد تهیه اسید بوریک از بوراکس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

 یک دقیه کامل در تمام مشخصات بور معلوم می کند که بور یک شبه فلز است با عناصر دیگر پیوند کووالانسی دارد ، در دمای کم بور جریان الکتریسیته را خیلی کمم هدایت می کند و در درحه حرارت زیاد الکترونهایش انرژی جنبشی بیشتری دارد و هدایت الکتریکی آن زیاد  می شود و این خاصیت ، رفتار عمومی یک نیمه هادی است . اسیدبوریک و بوراتها با دی اولها یا پلی اولها کمپلکسهای پایداری تولید می نمایند . قدرت اسیدی اسید بوریک  با افزایش مواد کمپلکس NaOH دهنده فوق ( نظیر گلسیرول ) آنقدر افزایش می یابد که تیتر کردن مستقیم آن با بصورت شیشه بدست می آید B2B3 امکان پذیر می گردد . در اثر ذوب شدن اسید بوریک ،

مذاب حاصله به آسانی اکسیدها فلزی را در خود کرده شیشه های بورات می دهد ، پیرکس ، شیشه ای از بور سیلیکاتها می باشد در صنعت با استفاده از صنعت بورات نظیر سوریت Na2 B4O7H2O  واکسیت NacaB5O9  8H2O    کلمانیت Ca2 B6O11   ونیکال Na2 B4O7,18H2O    ابتدا بوراکس تهیه می شود و پس از تلغیض بوراکس ، آنرا با اسید سولفوریک اسیدی می نمایند . در نتیجه اسید بوریک حاصل می شود . سنگ معدن خام که در عمق 350 تا 800 پا در زیر زمین یافت می وشد با مقادیر مناسبی از خاک رس مخلوط می باشد پس از استخراج آن را خرد کرده و سپس کلسینه می نمایند تا ناخالصی ها گرفته شده و تلغیظ  شود بوراکسی که به دست می آید درجه خلوص 45% دارد . از جوشاندن سنگ معدن گولانیک ( Ca2B6O11,5H2O ) با محلول سدیم کربنات به مدت سه ساعت بوراکس حاصل می شود بعد از صاف کردن محلول ، فرصت می دهند تا بوراکس متبلور شده و انرا جدا می کنند . الیاف بور اگر در یک قالب epoxy  جای داده شود تشکیل مواد ساختمانی استحکام استثنایی می دهد که خیلی سبک تر از فلز های ساختمانی است  . موادی که با این طریق تولید می شوند اهمیت زیادی در صنایع هواپیما سازی ووسایل  مسافرت به فضا دارند . هنگامی که بوراکس را در مغدار زیادی آب حل می کنیم واکنش اصلی به صورت زیر است :

2Na+2 B(OH)-4+2H3BO3+3H2O  Na2 B4O7, 10H2O


2,000 تومان