4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30182
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1494

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد جهاد براي چيست؟

دانلود تحقیق درمورد جهاد براي چيست؟

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد جهاد براي چيست؟

با دانلود تحقیق در مورد جهاد براي چيست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جهاد براي چيست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جهاد براي چيست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جهاد براي چيست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقـدمـه

بيش از 700 ميليون مسلمان در نقاط مختلف جهان، طليعه ي قرن پانزدهم بعثت را جشن گرفتند. اين جشن به خاطر بزرگداشت روزي است كه پيامبر پرچم صلح و برادري را به دوش گرفت و با شعار « وَ ما اَرْسَلْناكَ اِلا رَحمَهً لِلْعالَمينَ » پايه‌هاي صلح جهاني و همزيستي مسالمت‌‌آميز را استوار ساخت.

اسلام، اختلاف طبقاتي و نژادي را كه عامل بسياري از جنگ‌ها و حوادث نامطلوب است؛ به بهترين وجهي حل كرد ولي دنياي متمدن امروزي، هنوز گرفتار آن است و هر روز آتش جنگ را به بهانه‌اي شعله‌ور مي سازد.

صلح جويي و عدالتخواهي اسلام به اندازه است كه با كمال صراحت، اهل كتاب را به سوي وحدت و هماهنگي دعوت مي كند و با بياني دلپذير مي گويد : « اي پيامبر ما، به اهل كتاب يهود و نصاري بگو در حصار توحيد بياييد تا يك‌دل و يك زبان خداي واحد را پرستش كنيم و به او شرك نورزيم ».

هنگامي كه مسلمانان به مدينه هجرت كردند و پرچم پيروزي بالاي سر آنان به اهتزاز درآمد، پيشنهادهاي صلح از طرف مخالفان تقديم پيامبر مي‌شد و آن حضرت از آنها استقبال مي كرد شاهد زنده‌ي آن، صلح با چند طائفه از يهود بود كه در سال اول هجرت انجام گرفت.

اسلام خواهان صلح و همزيستي عمومي است و در اين زمينه برنامه‌هاي عالي و مفيدي طرح مي‌كند.


جهاد براي چيست؟

اسلام مكتبي زنده و جهاني است كه اصلاح نظامات اجتماعي و اقتصادي دنيا را به شيوه‌ي خاصي دنبال مي‌كند. اسلام مانند آيين روميان قديم و يهود و نازيها در چهارچوب جامعه و نژاد محصور نيست؛ بلكه براي عموم جهانيان است و مسلمانان به پيروي از تعاليم اسلام وظيفه دارند در راه نجات توده‌هاي محروم و ستمديده استقرار صلح و عدالت و آشنايي مردم جهان نسبت به برنامه‌هاي زندگي بكوشند. 


4,000 تومان