5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29981
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1893

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درس‏هايى آموزنده از مبارزات پيامبر و ياران

دانلود مقاله درس‏هايى آموزنده از مبارزات پيامبر و ياران

0 1.9k
دانلود مقاله درس‏هايى آموزنده از مبارزات پيامبر و ياران

با دانلود مقاله در مورد درس‏هايى آموزنده از مبارزات پيامبر و ياران در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله درس‏هايى آموزنده از مبارزات پيامبر و ياران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله درس‏هايى آموزنده از مبارزات پيامبر و ياران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد درس‏هايى آموزنده از مبارزات پيامبر و ياران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:30 صفحه

قسمتی از فایل:

 روحيه معنوى

كسى كه دو نبرد بدر و أحد را با ژرف‏نگرى مورد دقت و بررسى قرار دهد، بالا بودن روحيه معنوى مؤمنان را ملاحظه خواهد كرد. اين روحيه يكى از اسبابى بود كه به پيروزى آنان انجاميد و در دشوارترين شرايط جنگى توانستند از خود پايدارى نشان دهند.

سران و فرماندهان نظامى دنيا به ارزش و اهميت جنبه‏هاى معنوى روح اعتراف كرده‏اند. «ناپلئون» مى‏گويد: نسبت قدرت معنوى در ميدان كارزار نسبت به توان جسمى و مادى، نسبت سه به يك [يعنى سه برابر] است.

«مونتگمرى» در جنگ جهانى دوم، بر اهميت روحيه معنوى و تأثير آن دردستيابى به پيروزى تأكيد مى‏كند. اين فرمانده نظامى جز با هوشمندى كامل و تجربه جنگى و فرماندهى نيروها به اين نتيجه دست نيافته است.

تحقيقات جنگ و نبردهاى امروزى ثابت كرده كه رزمنده شايسته و موفق كسى است كه از هر دو روحيه معنوى و قدرت مادى برخوردار باشد. روحيه معنوى از ايمان انسان سرچشمه مى‏گيرد و رزمنده آگاهى دارد براى چه هدفى مى‏جنگد و در كنار اعتمادى كه به نفس خويشتن و به فرماندهى و توان و كاردانى او دارد مبارزه مى‏كند. خداى متعال پس از جنگ بدر آياتى نازل فرمود و در آن جايگاه روحيه معنوى و ضرورت آن را در نبردها، روشن ساخت:

يا أَيُّها الَّذِينَ آمَنُوا إِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا زَحْفاً فَلا تُوَلُّوهُمُ الأَدْبارَ * وَمَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ أَوْ مُتَحَيِّزاً إِلى‏ فِئَةٍ فَقَدْ باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأْواهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ المَصِيرُ؛(1)

اى اهل ايمان، اگر با پيشروى و تهاجم كافران روبه‏رو گشتيد، پشت به دشمن نكنيد. هر كه در روز جنگ بدان‏ها پشت كرد و به كنارى رفت و يا به گروهى ملحق شد، در حقيقت به خشم و غضب الهى روى آورده و جايگاهش دوزخ است كه بدترين منزلگاه است. 


5,000 تومان