3,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29975
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2582
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله فناوری نانو

دانلود مقاله فناوری نانو

0 2.6k
دانلود مقاله فناوری نانو

با دانلود مقاله در مورد فناوری نانو در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله فناوری نانو را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله فناوری نانو ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد فناوری نانو

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

 چکيده مقاله:

فناوری نانو يکی از مدرنترين فناوری های روز دنياست که دارای خصوصياتی منحصر به فرد با کاربرد های در تمام زمينه های علم و فناوری است. همين کاربردهای وسيع فناوری نانو که از ان به عنوان ويژگی بين رشته ای بودن                 {cross science}فناوری نانو ياد می شودعامل مهمی در فراگير شدن اين پديده ی جديد است.

از طرفی توجه روز افزون بشر به اين فناوری فقط ناشی از تازگی ان و کنجکاوی بشر برای دانستن انچه نمی داند نيست بلکه به دليل قابليت های ويژه ای است که اين فناوری پيش روی انسان قرار می دهد و دستيابی به انها جز از اين راه ممکن نيست. از سوی ديگر داشتن اطلاعات مختلف درباره ی زمينه های تحقيقاتی و عملی اين فناوری در حيطه ی دانش هر فرد باعث پويايی فکر و انديشه ی وی می شود.

اين تحقيق بنا دارد تا ضمن بررسی تعاريف مختلفی که از فناوری نانو وجود دارد به بيان مبانی.ساختار.اهميت و همچنين کاربردهای فناوری نانو بپردازد و با اشاره به چشم انداز هايی که اين شاخه در پی دستيابی به انهاست ذهن خواننده را نسبت به انچه درباره ی فناوری نانو وجود دارد اگاه سازد.

همانطور که می دانيم اختراع ماشين بخار شروع اولين انقلاب صنعتی بودو دانشمندان ساخت ترانزيستورها را اغاز انقلاب دوم صنعتی می دانند و هم اکنون بايد بپذيريم که در انقلاب سوم صنعتی هستيم ! چرا که بر خلاف گذشته سه مولفه يعنی فناوری نانو .ITو پروژه ی ژنوم انسانی همزمان با هم شکل دهندهی سومين انقلاب صنعتی هستند.

البته روند رو به رشد کنونی نشان ميدهد که فناوری نانو در حال پيشی گرفتن از رقيبان خود است و می خواهد يکه تاز عرصه ی انقلاب صنعتی سوم باشد.

فناوری نانو چيست؟

تعريف فناوری نانو با توجه به ماهيت و زمينه های گسترده ی فعاليت ان در عين سادگی بسيار دشوار است.شايد بتوان گفت هنوز تعريف کاملی که تمام خصوصيات اين پديده را بيان کند وجود ندارد. به اين وجود در اينجا به چند تعريف مفيد و کاربردی اشاره می کنيم.

فناوری نانو يعنی بررسی مواد در ابعاد اتمی يا مولکولی و يا بررسی مواد در مقياس ک ميليارديوم ان.اين ساده ترين و عاميانه ترين تعريفی است که می توان از فناوری نانو ارايه داد. می دانيم که يک نانومتر ۱۰ به توان منفی ۹ يا يک ميليارديوم متر است. اين عدد يک هشتاد هزارم قطر موی انسان و يا ۱۰ برابر قطر يک اتم هيدروژن است.

آلبرت فرانکس يکی از پيشگامان توسعه ی کاربرد های صنعتی فناوری نانو معتقد است: (فناوری نانو بخشی از علم و فناوری است که ابعاد کوچکترين ارقام با معنی در محدوده ۰.۱ تا ۱۰۰ نانومتر در آن نقش اساسی ايفا می کنند.


3,000 تومان