4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29794
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1782

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پیامبر اعظم (ص) و تغییر در فرهنگ جهانی

دانلود تحقیق درمورد پیامبر اعظم (ص) و تغییر در فرهنگ جهانی

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد پیامبر اعظم (ص) و تغییر در فرهنگ جهانی

با دانلود تحقیق در مورد پیامبر اعظم (ص) و تغییر در فرهنگ جهانی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پیامبر اعظم (ص) و تغییر در فرهنگ جهانی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پیامبر اعظم (ص) و تغییر در فرهنگ جهانی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پیامبر اعظم (ص) و تغییر در فرهنگ جهانی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 بخش اول:

 

پيامبر(ص)،آغازگر تغييردر فرهنگ جهاني

پيامبر عظيم الشأن خدا(ص)، با توجه به فضاي جامعه و نيازهاي موجود، پروژه تغيير فرهنگي عظيمي را آغاز نمودند و در مدت رسالت خود به آن همت گماشتند.ضرورت و چگونگي ايجاد اين تغيير، دلايل و لزوم كاربرد شيوه پيامبر (ص) در عصر حاضر را با علامه سيد جعفر مرتضي العاملي مورخ نامي جهان اسلام به بحث گذاشته ايم.

   پرداختن به مسأله فرهنگ با هر رويكردي، يكي از مهمترين دغدغه هاي ايدئولوگ هاي جوامع مختلف بوده و هست. اهميت اين بحث، در نوع هدايت انبياي الهي كه همگي به نوعي مبناي فرهنگي داشته اند، نهفته است. اما التقاط گري و امتزاج سنت هاي باطل اقوام گوناگون با فرهنگ الهي انبيا، زمينه انحراف فرهنگي را در ميان پيروان اديان مختلف ايجاد كرد، تا جايي كه آن سنت ها كم كم بر ارزشهاي فرهنگي اديان الهي غلبه كرد و باعث كمرنگ شدن نقش آنان گرديد.خداوند بنا به سنت الهي و جهت اتمام حجت بر بندگان خود، آخرين پيامبر را بر انگيخت و تولدي ديگر را در زندگي بشر رقم زد، تولدي كه مبناي تحولات فرهنگي فراواني در جامعه بشري شد.

 عصر پيامبر (ص)، عصر پيدايش خرده فرهنگ هاي باطل كه خود را به اديان ابراهيمي منتسب مي كردند، بوده است، براساس همين نياز، خلأ وجود يك فرهنگ هدايتگر الهي احساس مي شد وحضورپيامبرخاتم(ص)، پايان اين احساس ناخوشايند بود.

لازم به يادآوري است، علامه سيد جعفر مرتضي، مورخ شيعه لبناني اكنون در جبل عامل زندگي مي كند و سالها از عمر خويش را در حوزه علميه قم به تحصيل و تدريس و تحقيق پرداخت، يكي از معروفترين تأليفات ايشان، اثر ارزشمند الصحيح من سيرة النبي است كه در سال 1372 به عنوان كتاب سال جمهوري اسلامي برگزيده شد.


4,000 تومان