3,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29469
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1582

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد کلوین

دانلود تحقیق درمورد کلوین

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد کلوین

با دانلود تحقیق در مورد کلوین در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کلوین را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کلوین ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کلوین

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

 تاریخچه 

می‌دانیم که یکای دما نخست بطور مصنوعی ظهور کرد: به نقطه جوش آب عدد 100 نسبت دادند، این انتخاب پیامدهای مهمی داشت. عدد ثابت گازها ، ژول بر درجه R = 8.3157 ، در قانون کلاپیرون - مندلیف ظاهر شد. معنای دما توجه ویلیام تامسون که بعدا لرد کلوین نامیده شد را جلب کرد. او در سال (1228/1848) دریافت که قضیه کارنو یک اصل تابعی ساده ولی مهم در بر دارد.


متأسفانه ، به رغم زیبایی نظری مقیاس کلوین ، در عمل استفاده از چرخه کارنو کار سختی است، ضروری بود که روش دیگری برای اندازه گیزی دما پیدا شود. بعد از کارهای کلوین مسئله دما از لحاظ نظری نسبتا روشن شد. اندیشه مقیاس با یک نقطه مرجع را مندلیف در سال (1252/1873) مطرح کرد. اندیشه مندلیف بعد از یک وقفه 70 ساله (به شکل نسبتا بهتری) عملی شد و از بی نهایت که نام مندلیف نیز به مقیاس دماسنجی مدرن گره می‌خورد.













ویلیام تامسون



 



متولد ۲۶/۶/۱۸۲۴

مرگ ۱۷/۱۲/۱۹۰۷

بریتانیا

ملیت بریتانیای کبیر

دین انگلیکن


ویلیام تامسون، نخستین بارون کلوین (۱۹۰۷-۱۸۲۴)، که بیشتر با نام لرد کلوین مشهور است، ریاضیدان و فیزیکدان و مهندس بریتانیایی و یکی از پیشگامان مهم علوم طبیعی در قرن نوزدهم بود.



3,000 تومان