4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29258
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1765

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شنا در استخر و دانستنیهای بهداشتی درباره آن

دانلود تحقیق درمورد شنا در استخر و دانستنیهای بهداشتی درباره آن

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد شنا در استخر و دانستنیهای بهداشتی درباره آن

با دانلود تحقیق در مورد شنا در استخر و دانستنیهای بهداشتی درباره آن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شنا در استخر و دانستنیهای بهداشتی درباره آن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شنا در استخر و دانستنیهای بهداشتی درباره آن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شنا در استخر و دانستنیهای بهداشتی درباره آن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 در فصل گرم، شنا به تن آدم میچسبد. تابستان که میآید، بازار استخرها رونق میگیرد و شنا تبدیل میشود به یک تفریح پرطرفدار و لذتبخش و البته نه چندان بیخطر. میپرسید کدام خطر؟ جوابش ساده است: بیماریهای ناشی از تفریحات آبی. این بیماریها معمولاً از طریق بلع، تنفس و تماس پوست بدن با آب آلوده استخرها، چشمههای آب معدنی، دریاچهها، رودخانهها و دریاها منتقل و منتشر میشوند و فهرست عریض و طویلی دارند: عفونتهای پوست، گوش، چشم، اسهال و بد نیست با برخی از مهمترینِ این بیماریها و راههای پیشگیری از آنها بیشتر آشنا شوید.

تفریحات آبی در استخرهای شنا، پارکهای آبی، حوضچههای آب گرم، دریاچهها، رودخانهها و دریاها صورت میپذیرد. شنا، یکی از محبوبترین ورزشهای دنیا و راهی شاد، فعال و سالم برای گذران اوقات فراغت است. در طول قرن گذشته، استفاده از سیستمهای مدرن ضد عفونیکننده استخرها باعث بهبود کیفیت تفریحات و سرگرمیهای آبی شده است. با وجود این، در دهه اخیر، درصد شیوع بیماریهای ناشی از شنا افزایش چشمگیری داشته است. با تمرین رفتارهای بهداشتی میتوان خطر این بیماریها را به حداقل رساند.

طبق آمار، بیشترین بیماریهای ناشی از شنا در استخرهای عمومی، عبارت است از بیماریهای پوستی، به ویژه انواع حساسیتهای پوستی و عفونتهای قارچی. پس از این بیماریها، ناراحتی معده (به ویژه زخم معده) و ناراحتیهای گوش (به ویژه عفونت قسمت میانی گوش)، از شایعترین بیماریهایی هستند که در استخرهای آلوده منتقل میشوند. بر اساس نظر متخصصان، استفاده از ضدعفونیکنندههای مناسب و رعایت بهداشت توسط شناگران، مهمترین عامل در جلوگیری از آلودگی استخرها است. 


4,000 تومان