4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29095
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2706

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله ترس و اضطراب در امتحان

دانلود مقاله ترس و اضطراب در امتحان

0 2.7k
دانلود مقاله ترس و اضطراب در امتحان

با دانلود مقاله در مورد ترس و اضطراب در امتحان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله ترس و اضطراب در امتحان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله ترس و اضطراب در امتحان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد ترس و اضطراب در امتحان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه:

ترس و اضطراب در امتحان

          اکثر ما از روبرو شدن با موقعیتهای تهدید آمیز یا فشارزا احساس تنش و اضطراب می کنیم، اینگونه احساسات واکنشهای بهنجاری در برابر فشار روانی هستند. اضطراب امتحان به عنوان پدیده ای رایج که به وفور در مراکز آموزشی و تحصیلی دیده می شود و همبستگی بالایی با عملکرد موفق یا ناموفق دانش آموز دارد.

          آرکین[1] و همکارانش ( به نقل از باندوالوس و همکاران 1995) اضطراب امتحان را ناشی از احساس ناکارآمدی و در ماندگی دانسته آن را با کاهش عملکرد فرد تلقی می کنند. وقتی که فرد در خصوص کارایی و توانایی ذهنی خود در موقعیت امتحان دچار سرگردانی و اضطراب گردد. به نحوی که موجب کاهش و افت تحصیلی عملکرد واقعی وی شود. می توان گفت که دچار اضطراب امتحان است.

          دانش آموز داری اضطراب امتحان فردی است، که بخوبی مواد و موضوعات درسی کلاس و دوره را فراگرفته، اما به دلیل اضطراب قادر به بیان دانسته های خویش در امتحان نیست. لذا انتظار می رود بین نمره های اضطراب امتحان و نمره های دروس رابطه معکوس وجود داشته باشد[2].



1- Arkin

[2] - نشریه پیوند ماهنامه آموزشی تربیتی 1378.


4,000 تومان