4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28951
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1479
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اهداف پست بانك

دانلود تحقیق درمورد اهداف پست بانك

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد اهداف پست بانك

با دانلود تحقیق در مورد اهداف پست بانك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اهداف پست بانك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اهداف پست بانك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اهداف پست بانك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه:

یکی از ملزومات اولیه و پیش نیازهای اصلی برای قرار گرفتن در مسیر توسعه، تامین و تخصیص سرمایه و منابع مالی به شکل مطلوب است که در این میان نقش و جایگاه نهادها و موسسات مالی اهمیت
می یابد که به نوعی در تجهیز،تامین و گردآوری سرمایه و منابع مالی از یکطرف و تخصیص و توزیع مطلوب آن از طرف دیگر موثرند.

یکی از این تشکل ها بانکها هستند که نقش بسیار حساس و مهمی را در اقتصاد کشور ما بر عهده دارند. در واقع بانکها از جمله قدیمی ترین، فعال ترین و گسترده ترین واسطه های مالی هستند که نقش غیرقابل انکاری در جمع آوری و توزیع مطلوب منابع مالی بر عهده دارند. در این میان نیازهای متفاوت جوامع پیشرفته و در حال پیشرفت و همچنین مداخلات دولتها در بازار پول برای تحقق اهداف مختلف از جمله اهداف توسعه ای باعث شده است تا بانکها در طول زمان دچار تحول شده و در چارچوب های مختلفی ساماندهی گردند که از جمله این تقسیم بندی ها می توان به بانکهای توسعه‏ای،تجاری و تخصصی اشاره نمود که هر کدام از آنها بنا بر اقتضائات جوامع مختلف ایجاد و توسعه یافته اند.

طبیعتاً بانکداری در ایران نیز به همین منوال شکل گرفته و بنا بر اقتضائات اقتصادی و سیاسی و به صورت کلی متناسب با دیدگاه های توسعه ای سیاست گذاران و برنامه ریزان اقتصادی کشور توسعه یافته و انواع بانکهای تجاری(ملی،صادرات،ملت،تجارت،سپه،رفاه) و تخصصی(صنعت و معدن،کشاورزی، مسکن، توسعه صادرات)تشکیل و فعالیت می نمایند و همچنین در مراحل تکوین این نظام اخیراً بخش خصوصی نیز وارد حیطه فعالیت شده و به سرعت توسعه یافته است.

در این شرایط در گزارش حاضر مابه دنبال بررسی جایگاه پست بانک در نظام بانکی کشور هستیم، به این معنی که آیا با توجه به اهداف، وظایف، ماموریت ها و فعالیت های جاری پست‏بانک کدام یک از چارچوب های بانکداری(تجاری و تخصصی) می تواند مطلوب بوده و تحقق اهداف و ماموریتها را تسریع می نماید؟ و همچنین محدودیت ها و فرصتهای احتمالی این بانک در هر کدام از چارچوب های فوق چیست؟

در پاسخ به سئوالات فوق تلاش خواهد شد تا ابتدا ضمن تعریف مفاهیم بکار رفته در تحقیق، ویژگیها، محدوده فعالیتها و وظایف کل هر یک از چهارچوب های بانکداری از قبیل تجاری، توسعه ای و تخصصی به صورت مختصر و جامع مورد بررسی قرار گیرد و سپس به بررسی اهداف، ماموریت ها و وظایف قانونی پست بانک پرداخته و در نهایت با تطبیق وظایف و اهداف پست بانک با ویژگی های فعالیتی هر یک از چهارچوب های بانکداری تلاش خواهد شد تا نقاط قوت و ضعف و همچنین تهدیدها و فرصت های احتمالی در اثر انتخاب هر یک از آنها را برای این بانک استخراج گردد.


4,000 تومان