5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28657
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2257
  • تعداد فروش: 8

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله تدریس ریاضی

دانلود مقاله تدریس ریاضی

0 2.3k
دانلود مقاله تدریس ریاضی

با دانلود مقاله در مورد تدریس ریاضی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تدریس ریاضی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تدریس ریاضی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد تدریس ریاضی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:47 صفحه

قسمتی از فایل:

 پیشگفتار :

عصر کنونی را عصری میدانند که هدف از آموزش و پرورش تنها انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری به نسل جدید نیست بلکه رسالت آموزش و پرورش را ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها ، شناخت ها  و در نهایت رفتار انسان ها میدانند .

بحث در روشهای تدریس ریاضی  تنها ، به زمان ما مربوط نمی شود ، از هنگامیکه تدریس ریاضیات مطرح بوده،روش تدریس آن نیز مطرح بوده است

معلم برای رسیدن به اهداف تعیین شده در فرآیند آموزش دو مسیر اصلی را در پیش رو دارد . استفاده از روشهای سنتی و غیر فعال و یا استفاده از روش های تدریس فعال و کاربردی .

روشهای تدریس سنتی بر نظریات رفتارگرایانی چون واتسون ، اسکینر ، گاتری و هال و... استوار است .

در این دیدگاه رفتارها، به معنی پاسخهای سازمان یافته موجود زنده به محرک است و یادگیری دنباله ای از فعالیتهای محرک پاسخ ، که دارای روابط علت و معلولی قابل مشاهده هستند ، تعریف شده و تمرکز بر شرطی سازی رفتار قابل مشاهده انسانی است . این گروه ذهن آدمی را چون لوح سفیدی میپندارند که پذیرای  هر نقشی است .

در اواخر دهه 70 میلادی و همزمان با شکل گیری روان شناسی جدید روشهای تدریس نوین ( اصطلاحا"  فعال )، رسما" مطرح شدند .

بر طبق نظریات روانشناسانی چون پیاژه ، برونر ، آزوبل ، رزنیک و... آدمی با گروهی از طرحواره ها بدنیا آمده و در طی فعالیتهای خود ، طی فرآیندهای جذب و انطباق قدرت فراگیری او شکل گرفته و افزایش میابد .

با شروع دهه 80 میلادی و بارشد نظرات فوق و تایید آنها از سوی اکثر محققان ، پیشنهادات  زیادی  از سوی مجامع معتبری چون شورای ملی معلمان ریاضی آمریکا  مبنی بر تغییر روشهای سنتی تدریس به شیوه های جدید صورت گرفت. علمای تعلیم و تربیت پس از سالها تحقیق و تجربه به این نتیجه رسیده اند که موثر ترین روش آموزش فعال کردن خود دانش آموز است که از طریق روش علمی بهتر میسر میگردد یعنی دانش آموز به کمک تفکر و قوای ذهنی خود که در فطرت هر انسانی نهفته است (مانند کنجکاوی ، حدس ، مقایسه ، نتیجه گیری ، تصور و تخیل و...) میتواند مشکلی را شناسائی و برای آن راه حل را به مرحله اجرا بگذارد و به نتیجه برسد .

پیامدهای بعدی این تغییرات نظیر تکرار عدم توفیق دانش آموزان در یادگیری ریاضیات مورد نظر ، این سازمانها را بر آن داشت تا این شیوه های نوین را نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند .یکی از موارد مهم در این بررسی ها نحوه ی اجرای این تدریس ها بود . بنابراین تحقیقات فراوانی روی چگونگی این امر انجام شد. 


5,000 تومان