8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28449
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1798

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فرهنگ

دانلود تحقیق درمورد فرهنگ

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد فرهنگ

با دانلود تحقیق در مورد فرهنگ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فرهنگ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فرهنگ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فرهنگ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:88 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

در سالهاي اخير فرهنگ بيش از پيش در كانون توجه قرار گرفته است . بسياري از مباحث جاري در كشور، چه در حوزه اقتصاد يا سياست رنگي فرهنگي دارد.

غالباً از صفت فرهنگ براي توضيح مجموعه عوامل ناشناخته استفاده مي شود و اين كاربرد اصطلاح فرهنگ ،بر ابهام معنايي اين اصطلاح بيش از پيش مي افزايد. در عين حال اين مسأله از واقعيت ديگري نيز خبر مي دهد . بخش فرهنگ از يك سو تحت تأثير تحولات ( مثل رشد اقتصادي يا توسعه اجتماعي ) و از سوي ديگر به دليل دگرگونيهاي دروني آن ( مثل افزايش توليد كنندگان و مصرف كنندگان و يا تفكيك اجتماعي درون فرهنگ و ... ) وضعيت متفاوتي پيدا كرده است . بر اين مجموعه بايد گسترش ارتباطات را نيز افزود كه مفهوم مرزهاي فرهنگي را دگرگون مي كند . چنين تحولات ، فرهنگ را به صورتي روز افزون بسط مي دهد و از درون همين گسترش است كه مسائل تازه اي پيش روي جامعه و دست اندركاران فرهنگي قرار مي گيرد .

طبعأ در زمينه اي اين چنين بسط يابنده و در حال دگرگوني ، سياستگذاري فرهنگي مفهومي ثابت نخواهد داشت ، رويكردها و برداشتهاي تازه اي در مورد سياستگذاري فرهنگي نياز است تا آن را با شرايط در حال دگرگوني متناسب كند . چنين مسأله اي هم بر اهداف و دامنه سياستگذاري و هم بر فرايند آن اثر مي گذارد . سياستگذار فرهنگي ، ضمن حفظ گوهر بنيادين اهداف خود ، بنا به مقتضيات اجتماعي و اقتصادي ناگزير است تعبيري متناسب از اهداف ارائه كند و از سوي ديگر ، پيچيدگي روز افزون فرهنگ ، او را به اطلاعات و داده هاي فرهنگي نيازمند مي كند . از اين رو ، اتكاء سياستگذاري فرهنگي به پژوهش هاي فرهنگي ، بسيار ضروري است . اگر پژوهش هاي فرهنگي را زمينه سياستگذاري فرهنگي بدانيم ، لاجرم مي بايد به موضوعات زير توجه كرد :

الف ) برنامه ريزي فرهنگي

ب ) مباحث نظري فرهنگي

ج ) روش شناسي

د ) مطالعات و پژوهش هاي موردي . 


8,000 تومان