4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28223
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1783

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله مسئوليت ظهر نويس در قانون چك

دانلود مقاله مسئوليت ظهر نويس در قانون چك

0 1.8k
دانلود مقاله مسئوليت ظهر نويس در قانون چك

با دانلود مقاله در مورد مسئوليت ظهر نويس در قانون چك در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مسئوليت ظهر نويس در قانون چك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مسئوليت ظهر نويس در قانون چك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد مسئوليت ظهر نويس در قانون چك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

 چكيده

اصولاً چك وسيله پرداخت نقدي است ، هرچند صدور چكهاي وعده دار نيز در روابط اقتصادي بسيار رايج است . اگر چكهاي وعده دار ظهر نويسي شوند و دارنده ، در صورت عدم پرداخت ، بخواهد عليه ظهر نويس اقامه دعوا كند بايد مهلتهاي قانوني را در مراجعه به بانك محال عليه رعايت كند . طبق اصول و قواعد حاكم بر اسناد تجاري ، نظير اصل عدم توجه ايرادات و نظريه ظاهر و همچنين با تأييد رويه قضايي مبداء احتساب مواعد ، تاريخ مندرج در چك است ، هرچند تاريخ واقعي صدور چك پيش از آن باشد .

مقدمه

استفاده از چك به عنوان وسيله پرداخت در ميان تجار ايراني و نيز غير تجار كاملاً رايج است و تقريباً اشتغال به تجارت در اقتصاد ايران بدون داشتن حساب جاري بسيار دشوار است . اين سند در روابط تجاري به عنوان يك سند اعتباري هم مورد استفاده قرار مي گيرد و علاوه بر وسيله پرداخت نقدي ، جايگزين اسنادي همچون سفته و برات شده است . تجار ايراني با برات سابقه بيشتري از چك در معاملات تجاري در گذشته دارد نا آشنا هستند و از سفته نيز معمولاً به عنوان وسيله اي جهت تضمين انجام تعهدات مالي استفاده مي كنند . 


4,000 تومان