4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28183
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2264

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله واژنامه چرم دباغی شده

دانلود مقاله واژنامه چرم دباغی شده

0 2.3k
دانلود مقاله واژنامه چرم دباغی شده

با دانلود مقاله در مورد واژنامه چرم دباغی شده در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله واژنامه چرم دباغی شده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله واژنامه چرم دباغی شده ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد واژنامه چرم دباغی شده

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

 چرم دگرگون شده : چرمی است که سطح اولیه آن (معمولا به علت نقش سطح اولیه ) کاهش یافته و با رنگ پوشیده شده است . به آن چرم اصلاح شده هم می گویند .

رنگ انیلین یا چرم انیلین : چرمی است که در یک حمام رنگ بوده و رنگ در آن نفوذ کرده است .

B

پوست درخت : چرمی است که با رنگ سبزیجات یا جوهر مارو که در پوست درختان است رنگ شده است .

بلوس : حالت پوست خام گاو و گوسفند که یکبار با استفاده از نمک کرومیوم رنگ شده است . این باعث می شود که پوست خام گاو و گوسفند رنگ آبی روشن داشته باشد .

گاوی : یک حیوان که به خانواده احشاء یا گاو نر تعلق دارد .

توانایی تنفس : یک مشخصه مهم چرم کاملا رنگ شده به خاطر رنگ بی عیب و نقش و ساختار روزنه اش . این بدین معناست که چرم با دما و رطوبت و گرمای بدن مطابق است و آن را راحت می سازد .

رنگ زنی با قلم مو : فرایند کاربرد ماده رنگی در چرم به وسیله یک قلم مو . این یک مرحله تزئینی است .رنگ ها پوست را آغشته نمی کنند .

چرم گاو میش : سطح چرم با کمک سمباده یا یک سیلندر تغذیه دار یا دست پاک می شود . فرایند چرم گاو میش در مورد اثاثیه منزل چرمی با ماشین انجام می شود اگر چه گاهی به غلط از آن (( چرم دستی )) یاد می شود .

C

چرم نازک پوست بز : چرم ساخته شده از پوست گوسفند یا پوست بره که پشم آن در فرایند و رنگرزی با استفاده از روغن تراشیده شده است .

نمک کرومیوم : مواد معدنی استفاده شده در مرحله رنگرزی برای قابل ارتجاع و با دوام ساختن چرم .

رنگدانه کرومیوم : چرم رنگ شده فقط با نمک کرومیوم یا با نمک کرومیوم و مقدار کمی از مواد رنگرزی که تنها به فرایند رنگرزی با کرومیوم کمک می کند و برای تغییر ویژگی چرم رنگ شده با کرومیوم کافی نیست . رنگرزی با کرومیوم باعث نرم و لطیف شدن پوست خام گاو و گوسفند و تنوع رنگی عالی می شود .

رنگرزی ترکیبی : چرمی که با کرومیوم و رنگ سبزیجات رنگ می شود قابلیت ارتجاع پیدا می کند . برخی عوامل رنگرزی چرم را سوراخ می کند اما به مواد داخلی نفوذ نمی کنند .

پشم کنی اصلاح شده : معمولا به زدودن پشم های زیاد اطلاق می شود . نبود یک سطح کاملا سالم معمولا به شدت رنگ می شود یا از سطح ظاهری دیگری که با روش های تمام کاری ساخته می شود .

پاکسازی : فرایند رنگرزی و پاکسازی چرم شامل خیساندن ، چسباندن 


4,000 تومان