5,000 تومان
  • فروشنده : maghale

  • کد فایل : 28066
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1581
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق طوفان

دانلود تحقیق طوفان

0 1.6k
دانلود تحقیق  طوفان
  دانلود تحقیق  طوفان تعداد 5صفحه  آموزشی ویژه شما دانشجویان گرامی بصورت ورد قابل ویرایش با تخفیف ویژه از وبسایت قابل دانلود می باشد
نام فایل: دانلود تحقیق  طوفان
فرمت فایل :ورد
تعداد صفحات: 5صفحه
قسمتی از فایل
دریافت

عبارت است از آشفتگي جوي با اختلال در فشار موجود با گستردگي طوفانهاي تورنادو (عرض 1 كيلومتر) تا گردبادهاي حجيم (عرض 2 تا 3 هزار كيلومتر) را گويند.

   گاه بر اثر حركت شديد بايد كه در جريان دو جبهه هواي سرد و گرم توليد ميشود به قدري شدت آن زياد است كه به صورت امواج هوايي سريع به حركت در ميآيد و در مسير خود باعث قطع درختان، خرابي ساختمانها و شكستن شيشهها ميشود و مناطق وسيعي را در هم مي‎‎كوبد. سرعت حركت طوفان گاه به صدها كيلومتر در ساعت ميرسد

   طوفانها، كه در نقاط مختلف دنيا به صورت گردباد، بادهاي دريايي و يا تند باد ديده ميشوند، ممكن است گردبادي با سرعت چرخش 100 تا 400 كيلومتر در ساعت و سرعت جابجايي 50 تا 70 كيلومتر در ساعت ايجاد كنند. طوفانها اغلب با بارانهاي شديد و سيل همراهاند.

   گردبادهاي دريايي كه از اقيانوسهاي مناطق حاره منشأ ميگيرند قدرت تخريبي زيادي دارند. اين گردبادها در اوايل تابستان و اواخر پاييز بيشتر ديده ميشوند و معمولاً بين 7 تا 15 درجه عرض شمالي يا جنوبي در دو طرف خط استوا رخ ميدهند. در اين مناطق به طور متوسط سالانه 40 گردباد دريايي بزرگ ثبت ميشود.


5,000 تومان