4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26292
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1702
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد گيلاس

دانلود تحقیق درمورد گيلاس

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد گيلاس

با دانلود تحقیق در مورد گيلاس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گيلاس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گيلاس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گيلاس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:45 صفحه

قسمتی از فایل:

 1 - مقدمه

دو گونه، گيلاس (1) و آلبالو (2) بصورت تجاري در حال كشت و پرورش ميباشد. براي هر دو گونه پايههاي مورد استفاده متعلق به همين گونهها يا گونه محلب (3)و يا هيبريدهاي بين گونهاي ميباشد. 

براي تكثيرگيلاس پايه لازم و ضروري است زيرا كه ارقام گيلاس از طريق روشهاي مرسوم تكثير رويشي، قابل ازدياد نميباشند اگرچه در برخي از ارقام آلبالو امكان تكثير از طريق رويشي وجود دارد اما د رعين حال بكارگيري پايه در گيلاس يك روش مرسوم و عادي ميباشد. درختان گيلاس پيوند شده روي پايههاي استاندارد متعلق به گونه گيلاس و يا محلب بسيار پر رشد و قوي بوده و مديريت چنين درختاني بسيار مشكل ميباشد. اين مسئله در مواردي كه هدف از پرورش گيلاس، توليد ميوه جهت فراوري و برداشت مكانيكي است، كمتر مورد توجه بوده است ولي زماني كه هدف توليد ميوه جهت تازه خوري و برداشت از طريق نيروي كارگر و به كمك دست انجام ميگيرد، يك مشكل جدي ميباشد. از طرف ديگر هرس، سمپاشي، كنترل پرندگان و استفاده از پوشش به منظور جلوگيري از شكاف خوردن ميوهها در هنگام بارندگي بسيار پرهزينه و تقريبا" غيرممكن است. اين مسائل و مشكلات در بسياري از كشورها موجب كاهش سطح زير كشت گيلاس در دهه هاي اخير شده است در مورد آلبالو وضعيت متفاوت است زيرا اولاً طبيعت و عادت رشد اين درخت به گونهاي است كه از رشد زيادي برخوردار نبوده و ثانياً محصول اين درختان عمدتا" به كمك ماشين و بطور مكانيكي برداشت ميشود. بنابراين نياز به پايه پاكوتاه نميباشد. در گيلاس با هدف، يافتن پايههاي پاكوتاه مناسب، پژوهشهاي زيادي در موسسات تحقيقاتي مختلف بويژه در آلمان بر روي پايههاي كلوني كه از رشد كمتري برخوردار هستند انجام گرديده است. از آنجائي كه بررسيهاي انجام شده بر روي گيلاس و محلب منجر به شناخت و دستيابي پايه مناسب پاكوتاه نشده است لذا در حال حاضر گونههاي ديگر پرونوس و يا هيبريدهاي بين گونهاي آن بيشتر مورد توجه ميباشند، پايههاي متعلق به گونه آلبالو باعث كاهش رشد درختان گيلاس ميشوند .براي مثال آلبالوي رقم استاكتون مورلو(4) به عنوان پايه و ارقام آلبالوي مونت مورنسي (5) و نورس استار(6) به عنوان ميان پايه موجب كاهش اندازه درختان گيلاس شدهاند . گزينش در داخل اين گونهها منجر به معرفي تعدادي پايه نسبتا" پاكوتاه گرديده است. در ديگر گونههاي پرنوس نيز پژوهشهايي انجام شده است ، ولي تاكنون موفقيت كمي حاصل شده و تعدادي معدود پايه جديد از اين گونهها معرفي گرديده است. براي دستيابي به پايههاي مناسب از تلاقيهاي انجام شده بين گونههاي مختلف جنس پرونوس پايههاي پاكوتاه جديدي بوجود آمده است .اين پايهها امكان احداث باغهاي گيلاس با تراكم نسبتا" بالا ، افزايش عملكرد، كاهش هزينههاي توليد و استفاده از پوشش جهت مبارزه با تركيدگي ناشي از باران را فراهم نموده است . البته اين پايهها معايبي مانند، هزينه توليد اوليه بالا، محدوديت در انتخاب خاك مناسب، نياز به مديريت قوي را دارا مي باشند . به راستي توليد پايه هاي پا كوتاه با قدرت رشد كم موجب افزايش توجه باغداران به كشت و پرورش گيلاس در بسياري از مناطق گرديده است


4,000 تومان