4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26277
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1972

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد کمردرد دوران بارداری

دانلود تحقیق درمورد کمردرد دوران بارداری

0 2k
دانلود تحقیق درمورد کمردرد دوران بارداری

با دانلود تحقیق در مورد کمردرد دوران بارداری در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کمردرد دوران بارداری را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کمردرد دوران بارداری ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کمردرد دوران بارداری

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 کمردرد دوران بارداری

 کمر درد از جمله متداولترین شکایات خانم های باردار است. اما نباید کمر درد را بخشی از حاملگی خود بدانید و اصلاً خم به ابرو نیاورید.

راه های زیادی برای برطرف کردن این درد وجود دارد. پس بهتر است همین حالا این تکنیک ها را یاد بگیرید چون بعد از وضع حمل هم برای بلند کردن نوزاد ۳ تا ۵ کیلوییتان لازمتان می شود.

علت کمردرد دوران بارداری چیست؟               

حداقل ۵۰% از خانم ها در دوران بارداری خود دچار کمردرد می شوند. خانم های باردار به دلایل مختلف در معرض این مشکل قرار می گیرند:

- وزن اضافی: وزنی که در دوران بارداری اضافه می کنید برای نوزاد شما خوب است اما می تواند روی کمرتان فشار وارد کند.

- تغییر مرکز ثقل: وقتی رحمتان بزرگتر می شود، مرکز ثقل بدن شما به سمت جلو تغییر می کند. به تدریج—و احتمالاً بدون اینکه متوجه بشوید—سعی می کنید حالت قرارگیری بدنتان و طریقه حرکت کردنتان را برحسب آن تغییر دهید. این اصلاحات ممکن است منجر به کمردرد شود.

- هورمون ها: در طول دوران بارداری، هورمون رلاکسین باعث می شود رباط های بین استخوان لگن صاف شوند و مفاصل شما برای آماده سازی برای وضع حمل شل شوند. هرچه ساختاری که از لگن شما حفاظت می کند نرم تر می شود، ناراحتی شما در ناحیه کمر بیشتر می شود، مخصوصاً موقع راه رفتن و بالا و پایین رفتن از پله ها.

کمردرد ممکن است در هر زمان در دوره بارداری اتفاق بیفتد. این مشکل در خیلی از خانم ها در فعالیت های روزمره و خوابیدن آنها تداخل ایجاد می کند

4,000 تومان